Cuma, Ekim 4, 2024
Ana SayfaTestlerTest – Yeni (2013) Mercedes-Benz A180 Blueefficiency 7G-DCT

Test – Yeni (2013) Mercedes-Benz A180 Blueefficiency 7G-DCT

İlk iki neslinde MPV karoserli olan Mercedes-Benz A Sınıfı (A Class, ülkemizde A Serisi olarak anılıyor), 2012 yılında tanıtılan üçüncü nesliyle kompakt hatchback sınıfına yatay geçiş yaptı ve aileden çok, gençlere yönelik bir otomobil görünümüne büründü. Bu haliyle hem eskisinden daha havalı, rakipleri olan Audi A3 ve BMW 1 Serisi karşısında eli daha güçlü.

Mercedes-Benz A Serisi ilk defa 1998 yılında yollara çıktığında herkes onu geyik testinde takla atan otomobil olarak tanımıştı. Bu takla sonunda ESP’nin sürüş güvenliğine etkisi kitlelerce daha iyi anlaşılmış ve ilk nesil A Serisi süspansiyon sisteminde yapılan iyileştirmeler ve ESP’nin standart donanımına girmesiyle yoluna güvenle devam etmişti. 2004 yılına gelindiğinde ise daha keskin hatları, daha geniş iç mekanı ve daha yüksek kalite hissiyle ikinci nesil A Sınıfı yollara çıkmıştı. Ama bu otomobil de 2005 yılında tanıtılan ve aynı platformdan türetilen fakat biraz daha fazla iç mekan sunan yine MPV karoserli B Serisi’nin gölgesinde kalmıştı. Şimdi ise A Serisi için yeniden başlama zamanı.

Tasarım – iç mekan

Bu yıl içinde tanıtılan üçüncü nesil A Serisi tasarımıyla belki de kompakt premiumlar arasında en fazla dikkat çekeni. Otomobilin farlarının üstünden başlayarak ön kapı kolunun altından geriye doğru alçalarak akan çizgi ile ön çamurluğun etrafında dodik olarak başlayan ve lastik çevresini yarım tur döndükten sonra geriye doğru akan, daha sonra yükselişe geçen gövde çizgileri tasarıma heyecan ve dinamizm katıyor. Otomobilin yandan görünümünde MPV harici binek Mercedes’ler için alışıldık olmayan noktası, ön kapı-ön tekerlek arasındaki mesafenin az olması. Bilindiği gibi Mercedes’lerde ön tekerlek, ön tampona daha yakın konumlandırılır. Bu farkın nedeni ise A Sınıfı’nın önden çekişli olması nedeniyle motor yerleşimin daha farklı olması ve bunun getirdiği yapısal zorunluluklar.

Otomobilin sürücü koltuğuna geçildiğinde iç mekânın da dış tasarım kadar şık ve dikkat çekici olduğu görülüyor. Yeni nesil B Sınıfı’ndaki gibi yuvarlak havalandırma ızgaraları ve orta konsolun üstünde asılı gibi duran ekran, bu otomobilde de mevcut. 3 kollu direksiyon simidi ve başlık içleri aydınlatmalı sportif koltuklar bu otomobilin genç yönünü gösteren detaylar. İç mekânda kumandalar anlaşılır ve ergonomi başarılı. Havalandırma performansı başarılı olsa da soğuk günlerde iç mekanı ısıtmak için havalandırmanın sıcaklık ayarı en üst konuma getirildiğinde çeşitli çıtırtılar duyuluyor. Havalandırma ızgaralarından gelen bu çıtırtıların nedeni sıcaklık farkından olan fiziksel bir durum olsa da, sıradan markalarda bile sıcak-soğuk farkından dolayı havalandırma kanallarında oluşabilen bu çıtırtıların daha az olduğunu söylememiz gerek.

Sürücü koltuğuna geçildiğinde fark edilen diğer bir şeyse ön sol çapraz görüşün biraz kötü, arka görüşün ise çok kötü olduğu. Otomobilin geri görüş kamerası, arka tarafı görmek için faydalı olsa da, bazı park manevralarına zaman zaman geriye bakmak gerektiğinde arka çapraz görüşün çok kısıtlı olması dikkat gerektiriyor. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi ile ilgili bir sorun yok ama kapı çizgisi nedeniyle başı biraz eğmek gerekiyor. 341 lt’lik bagaj kompakt sınıf standartlarına göre biraz küçük kalıyor.

Bununla birlikte otomobilde Mercedes kullanmaya alışık kişilerin yadırgayabileceği özellikler var. Bunlardan ilki gaz pedalı. Mercedes kullanıcıları zeminden çıkan büyük gaz pedallarına alışıklarken bu otomobilde yukarıya bağlanmış bir gaz pedalı mevcut. Diğeri ise (eski A Serisi ve B Serileri’nde de kaputta amortisör yoktu) amortisörsüz motor kaputu ve bu motor kaputunun içinde yalıtım malzemesi kullanılmamış olması. Yeni A Serisi’nin dizel motorlu (CDI) versiyonlarında kaput içi yalıtım varken, benzinli motorlu versiyonda bu yok. Üreticilerin maliyet kaygılarını anlamak mümkün ama insanlar bir otomobile premium marka olduğu için fazladan para veriyorlarsa, doğal olarak bazı detaylara daha fazla dikkat ediyorlar.

Sürüş özellikleri – kullanımı nasıl?

Test aracımız olan yeni (2013) A 180, model gamının en güçsüz benzinli motoruna sahip. 1.6 lt’lik turbo beslemeli bu motor, 5000 d/d’de 122 HP güç ve 1250-4000 d/d aralığında 200 Nm tork üretiyor. Bu güç 7 ileri oranlı çift kavramalı 7G-DCT şanzımanla ön tekerleklere aktarılıyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızıysa 202 km/s. Bunlar kağıt üzerindeki değerler ve A180 gerçek hayattaki hızlanma testimizde, fabrika verilerinden biraz daha iyisini sunarak, kendi ailesinin en güçsüz motoruna sahip olmasına rağmen şaşırtıcı bir ataklık ve çok iyi gaz tepkileri sundu. 7 ileri çift kavramalı şanzıman da vitesleri hızlı ve sarsıntısızca değiştirerek kullanım zevkine katkıda bulunuyor. Sarsıntısız çalışan stop-start sistemine sahip otomobille 400 km’yi bulan test sürecinde elde ettiğimiz tüketimse 7.7 lt/100 km oldu.

Eğer daha önce Mercedes kullanmış biriyseniz yeni A Sınıfı’nın süspansiyon sistemi size konforsuz ve sert gelecektir. Ufak yol bozuklukları bile iç mekanda bir Mercedes’ten beklendiğinden daha fazla hissediliyor. Bu arada araçta 225/45 R17 ebadında lastiklerin takılı olduğunu da belirtelim. Süspansiyon sistemi ile ilgili işin güzel kısmı ise yol tutuş yeteneğinin üst seviyede olması. Hızlı virajları bile tedirginlik duymadan dönmek mümkün.

Sonuç

7G-DCT şanzımanlı yeni A 180, çarpışma önleme sistemi, yorgunluk algılama sistemi gibi ekipmanları standart olarak sunuyor. Urban paket kapsamında ise geri görüş kamerası, otomatik kararan iç ve sol dış ayna, ışık paketi gibi ekipmanlar geliyor ve aracın fiyatı 77.029 TL olarak açıklanıyor. Buna test aracındaki gibi metalik boya eklendiğinde 2162 TL ek ödeme yapmak gerekiyor ve fiyat 79.192 TL’ye ulaşıyor.  Görüş açıları ve sert süspansiyonu ile geleneksel Mercedes kimliğine tezat oluşturan otomobil, çok iyi motor-şanzıman ikilisine ve başarılı frenlere sahip. Yeni A Sınıfı görüntüsüyle olduğu kadar, pazarlama anlamında da saldırgan bir model olacak.

Otomobille ilgili olarak daha önceden yayınladığımız video test sayfasına ulaşmak için BURAYA tıklayınız!

 

Yeni (2013) Mercedes-Benz A 180 BlueEfficiency fabrika verileri – teknik özellikler:

Motor:                                           1595 cc, 4silindirli, turbo

Şanzıman:                                    7 ileri çift kavramalı

Maksimum güç:                          122 HP @ 5000 d/d

Maksimum tork:                          200 Nm @ 1250-4000 d/d

Maksimum hız:                            202 km/s

0-100 km/s:                                  9.1 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):        4292 / 1780 / 1433 mm

Bagaj hacmi:                                   341-1157 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       7.3 / 4.8 / 5.7 lt /100 km

Fiyat:                                                 79.192 TL

 

+          Tasarım, motor-şanzıman, fren

–           Görüş açıları, süspansiyon konforu

CO2: 133 g/km

 

Test verileri:

Hızlanma

0-50 km/s:       3.0 sn

0-80-km/s:       5.95 sn

0-100 km/s:     8.6 sn

0-120 km/s:     12.2 sn

 

Ara hızlanma

60-100 km/s (D’de):   5.7 sn

80-120 km/s (D’de):   7.3 sn

 

Frenleme

100-0 km/s:     37.5 m

80-0 km/s:       23.8 m

50-0 kms:        9.3 m

3 YORUMLAR

  1. mercedes a200 almak istiyoruz krediye uygunmudur,eger uysunsa her ay bankaya ne kadar ödeme yapmamız gerekir bilgilendirirseniz sevinirim.tesekkürler.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler