Salı, Mart 26, 2024
spot_img
Ana SayfaTestlerSürüş izlenimi – Test: BMW 525d xDrive Sedan

Sürüş izlenimi – Test: BMW 525d xDrive Sedan

BMW’de dört tekerlekten çekişi ifade eden xDrive, yeni 5 Serisi Sedan modelinde üç versiyonda bulunuyor: Bunlar 525d, 528i ve 535d. Bu sayfada gördüğünüz 525d modeli, sedan karoserde satın alınabilecek en uygun xDrive modeli olması, bir başka deyişle xDrive’a giriş modeli olmasıyla dikkat çekiyor. Baz fiyatı 84.665 Euro olan BMW 525d xDrive Sedan’ın fiyatı, test aracımızda opsiyonel donanımlarla birlikte 101.523 Euro’ya çıkmış.

 

Motor 2.0 litre hacminde

Test aracımızda bulunan 2.0 litrelik, 4 silindirli, Twin scroll teknolojili turbodizel motor, 4400 d/d’de 218 HP güç ve 1500-2500 d/d aralığında 450 Nm tork üretiyor. 8 ileri otomatik şanzımanla kumanda edilen motor otomobile 234 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. 525d xDrive Sedan’ın 0-100 km/s hızlanma performansı ise 7.0 saniye. Stop/Start sisteminin yer aldığı otomobilin en dikkat çeken özelliklerinden biri ise düşük yakıt tüketimi. 100 km mesafede şehir içinde 6.0 lt, şehir dışında 4.6 lt ve ortalama 5.1 lt yakıt tüketen otomobil, testimiz boyunca yol bilgisayarı verilerine göre ortalama 6.4 lt/100 km’lik değere imza attı. Bu da 1795 kg boş ağırlığa ve 218 HP-450 Nm’lik performansa sahip bir otomobil için çok başarılı rakam. Motorun gücünü dört tekerleğe birden aktarması, yol tutuşu hissedilir bir şekilde arttırıyor. Piyasadaki en güzel vites kolu tasarımlardan birine sahip olan 8 ileri otomatik şanzımanın geçişleri çok hızlı ve sarsıntısız gerçekleşiyor. Vitesler gerek direksiyon simidinin arkasındaki kolcuklarla, gerekse vites kolu yardımıyla manuel olarak da değiştirilebiliyor. Önermeyiz ama, gayet sessiz ve verimli çalışan Stop/Start sistemi kullanmak istemezseniz, motoru çalıştıran “Start” butonunun hemen altındaki butonla kapatabiliyorsunuz.

 

Dört sürüş modu var

525d xDrive Sedan, dört tekerlekten çekişli olmasının yanı sıra dört farklı sürüş modu sunuyor. Sürücü “Comfort”, “ECO PRO”, “Sport” ve “Sport+” modlarından birini seçerek, aracın ayarlarını kendi sürüş stiline göre belirleyebiliyor. Bu da aynı otomobilin, istendiğinde maksimum tasarruflu, istendiğinde de maksimum performanslı kullanılmasına olanak tanıyor. Direksiyon tepkileri hızlı ve net olan otomobilin rahat koltukları vücudu sarıyor. Malzeme kalitesi ve işçiliğin üst düzeyde olduğu araçta eşya gözü ve bardaklık konusunda da bir sorun bulunmuyor.

 

Seçenek bol

Yeni 5 Serisi Sedan’da 4 ve 6 silindirli olmak üzere çeşitli benzinli ve dizel motorlar ile arkadan itiş ve xDrive olmak üzere çeşitli aktarma seçenekleri sunuluyor. Bu otomobiller kullanıcılarına 184 ile 313 HP arasında bir güç yelpazesi sağlıyor. Baz fiyatlar ise 76.169 Euro ile 123.384 Euro arasında değişiyor. Tabii konumuzun dışında olsa da, 5 Serisi ürün gamında yer alan ve yine sedan karoserli olan M5’i de unutmamak lazım. 8 silindirli ve 560 HP gücünde olan M5’in fiyatı 210.244 Euro. Bu sayfalarda görmüş olduğunuz 525d xDrive Sedan ise, 84.665 Euro’luk baz fiyatıyla ailenin uygun fiyatlıları arasında yer alıyor.

Yazı: Emre Anamur // Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

 

BMW 525d xDrive Sedan teknik özellikler:

Motor: 1995 cc, 4 silindirli, 16V, turbodizel

Şanzıman: 8 ileri otomatik

Maksimum güç: 218 HP @ 4400 d/d

Maksimum tork: 450 Nm @ 1500-2500 d/d

Maksimum hız: 234 km/s

0-100 km/s hızlanma: 7.0 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.): 4899 / 1860 / 1464 mm

Bagaj hacmi: 520 lt

Yakıt tüketimi (ş.içi/ş.dışı/ort.): 6.0 / 4.6 / 5.1 lt/100 km

Baz fiyat (525d xDrive) / Test aracının fiyatı: 84.665 Euro / 101.523 Euro

Artılar: Tasarım, tüketim, şanzıman, yol tutuş

Eksiler: Arkadan itiş seçeneği yok

Karbondioksit salınımı: 134 g/km (C)

3 YORUMLAR

  1. 525d xdrive ın 200km üstü süratlerde vasat performans sergilediği hatta fabrika verisi maksimum sürate ulaşamadığı forumlarda yazılıyor. Keşke video testide yapsaydınız….

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler