Yeni Mercedes-Benz E 180 test-sürüş izlenimi

Mercedes-Benz’in üst orta sınıftaki temsilcisi E Sınıfı (E-Class, ülkemizde E-Serisi olarak isimlendiriliyor) 2013’ün Ocak ayında kapsamlı şekilde makyajlanarak yeni yüze kavuştu. Yeni Mercedes-Benz E Serisi’nin Türkiye için en büyük sürprizi ise 1.6 litrelik benzinli motora sahip E 180 versiyonun yollara çıkması. Biz de Elite donanım seviyesindeki yeni Mercedes-Benz E180’i Türkiye’de test ettik. Test sürüşü kapsamında yaklaşık 600 km yol kat ettik.

Tasarım ve iç mekân

Yeni Mercedes-Benz E 180’i görsel olarak diğer makyajlı E Serisi otomobillerden ayıran tek detay bagaj kapağı üzerindeki E 180 ibaresi. E180, kendi model gamının en alt seviyesi olsa bile arka tarafta sportif görünüm sunan krom kaplı çift egzoz çıkışları unutulmamış. Bu noktada makyajla birlikte Mercedes E Serisi’nin görsel ifadesinin tamamen değiştiğini de ekleyelim. Burun kısmında yeni tampon, yeni farlar ve yeni radyatör ızgarası adeta otomobilin imzası olmuş. Farlar eskisinden farklı olarak tek parça olmasına rağmen LED’li gündüz farlarının çizgisi nedeniyle iki parçalı hissi veriyor. Bu arada aracın kısa farlarının da LED teknolojili olduğunu belirtelim.

Uzun farların da LED olması ise opsiyonel.  Makyajın etkileri yandan bakıldığında da fark ediliyor ve önceki modelde yer alan arka çamurluktaki “ponton” kıvrımının terk edildiği göze çarpıyor. Aracın arka tarafındaki değişiklikler de öndeki kadar belirgin ve makyaj kapsamında arka tampon ve stop lambaları değişime uğramış.

Sportiflikten çok rahatlığın ön planda tutulduğu iç mekânda da bir takım yenilikler söz konusu. Bunlardan ilki havalandırma ızgaraları ve orta konsolun üst kısmına yerleştirilen analog saat. Ayrıca önceden 5 parçalı olan kadran grubu artık 3 parçalı ve COMAND sisteminin orta konsolun üst kısmındaki ekranı da daha hoş bir çerçeveye sahip. Kalite hissi ve işçilik eskiye göre biraz daha iyileştirilmiş. Yumuşak dokunma hissi plastik malzemeler, parlak ceviz kaplamalar ve açık renkli deri döşemeler iç mekâna seçkin ve huzurlu bir hava katmış. Diz ve baş mesafesi böyle bir araçtan bekleneceği gibi sorunsuz. Bunun dışında kullanışlılık konusunda da çeşitli eşya gözleri sayesinde bir sıkıntı yaşanmıyor. 540 litrelik bagaj hacmi de iyi bir değer. Yalnız bagajın en dip noktasındaki çıkıntı bavul yerleşimlerinde alanın verimli kullanılmasını zorlaştırabilir.

Performansı nasıl?

Yeni Mercedes-Benz E180 ile ilgili en çok merak edilen nokta kuşkusuz 1.6 litrelik mütevazı silindir hacmine sahip motorun, 1645 kg’lık bu kütleyi taşıyıp taşıyamayacağı sorusu. Kısaca yanıtlayalım. Evet, taşıyor, ama çok hızlı olduğunu söyleyemeyeceğiz. Aslında bu biraz da otomobilden beklentilerle ilgili, çünkü aracın sunduğu performans günümüz otomobil dünyası için kabul edilebilir seviyede.

E 180’de görev yapan (C 180’de de bu motor mevcut) 1595 cc’lik, 4 silindirli, turbo beslemeli motor 5300 d/d’de 156 HP güç ve 1250-4000 d/d aralığında 250 Nm tork üretiyor. 7 ileri oranlı otomatik şanzıman 7G-Tronic Plus ile kombine edilen bu motor otomobile fabrika verilerine göre 9.6 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi ve 220 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Bu veriler kağıt üzerinde kulağa oldukça yeterli geliyor. Ama GPS teknolojili profesyonel test cihazı ile yaptığımız performans ölçümlerinde fabrika verilerinin gerisinde kaldık hiçbir zaman 10 saniyenin altına inemedik. Aracın baz hali için verilen lastik ölçüsü 205/60 R16 iken, test aracımızda 245/45 R17 ebadında lastikler takılıydı. Daha geniş ebatlı lastikler bu güçteki ve ağırlıktaki bir otomobilin performansına olumsuz etki etmiş olabilir.

Yakıt tüketimi

Performans ölçümlerini de kapsayan ve 600 km’yi bulan test sürecinde 9.3 lt/100 km’lik yakıt tüketim ortalaması elde ettiğimiz yeni Mercedes-Benz E180 fabrika verilerine göre şehiriçinde 8.3 lt/100 km, şehirdışında 5.5 lt/100 km ve ortalama olarak 6.6 lt/100 km’lik yakıt tüketim değerlerine sahip. Bu değerler biraz yüksek. Neye göre yüksek? Tabi ki daha güçlü ve daha hızlı (2.0 litre, 211 HP, 0-100 km/s 7.4 saniye) yeni E 250’ye göre. E 250’nin fabrika verisi yakıt tüketim değerleri E 180’den sırasıyla 0.6 lt/100 km, 0.4 lt/100 km ve 0.5 lt/100 km daha düşük.

Sürüş özellikleri

Otomobile binip de emniyet kemerini takıldığı zaman, emniyet kemeri otomatik olarak gerdirilerek boşluğu alınıyor ve bu sayede Mercedes-Benz’in güvenliğe verdiği önem bir defa daha görülüyor. Otomobilin ön görüş açısı çok ferah ve bu sayede otomobile daha rahat hakim olabilmek mümkün. Ayrıca test aracımızda opsiyonel olarak sunulan 360 derece kamera sistemli park paketi de mevcuttu ve bu sayede otomobilin etrafındaki cisimleri de görebilmek mümkün. Otomobille yola çıktığımda ilk fark ettiğim şey, motor gürültüsünün daha önceden kullanmış olduğum yeni E 250’den biraz daha yüksek olması oldu. Bunu normal karşılamak gerek, çünkü daha güçsüz olan bu motor, kasayı taşımak için daha fazla çaba sarf etmek zorunda. Bunun dışında iç mekan gayet sessiz.

Test aracımızda Avantgarde tasarım konsepti kapsamında gelen Direct Control spor süspansiyon vardı.  Standart süspansiyona göre 15 mm daha düşük olan bu süspansiyon yol tutuşa olumlu katkılar yapmasının yanı sıra çok konforlu. Bunu otomobille yola ilk çıktığınız andan itibaren hissediyorsunuz. Eğer zeminde çok abartılı bir bozukluk yoksa otomobil adeta akarcasına ilerliyor. Otoyolda ise çok stabil ve uzun süreli kullanımlardan sonra bile bir yorgunluk hissi olmuyor. Direct Steer adlı direksiyon sistemi de şehiriçinde yormayan bir yumuşaklık sunuyor, bununla beraber tepkileri de iyi.

Şanzımanın S (spor) ve E (ekonomi) olmak üzere iki modu bulunuyor. Araç ilk çalıştırma anında şanzıman E konumunda göreve başlıyor. Şanzıman E’de iken vites geçişleri yumuşak, vites geçişleri ve gaz pedalı tepkileriyse biraz yumuşak. Şanzıman S’de iken vites geçişleri hızlanmasının yanı sıra gaz pedalı tepkileri de biraz iyileşiyor ve vitesler biraz daha geç büyütülüyor. Vitesler manuel olarak değiştirilmek istendiğindeyse direksiyon arkasındaki kulakçıklarla bunu yapabilmek mümkün.

Fiyat ve maliyetler

Yeni Mercedes-Benz E 180, E 250’den hem pahalı, hem de daha hesaplı. Bunu söyleyen de Mercedes-Benz Türk’ün fiyat listesi. Nasıl mı? Şöyle ki, biraz garip bir durum olsa da Mercedes-Benz E 180’in vergiler hariç 85.472 TL olan fiyatı, Mercedes-Benz E 250’nin vergiler hariç 81.168 TL’lik fiyatından 4304 TL daha yüksek. Ama E 180’in fiyatına yüzde 18 KDV (15 bin 384,96 TL), ardından da yüzde 40 ÖTV (40 bin 342,874 TL) ekleniyor. Buna da 800 TL’lik tescil masrafı eklendiğinde 142.000 TL’lik fiyata ulaşılıyor.

Vergiler hariç fiyatı daha hesaplı olan E 250 ise yüzde 80’lik ÖTV dilimine girdiğinden toplam anahtar teslim fiyat 173.900 TL’yi buluyor. Yani 173.900 TL’ye E 250 alan bir kişi bu meblağın 81.168 TL’sini firmaya, 92.732 TL’sini devlete, 142.000 TL’ye bir E 180 alan kişi bunun 85.472 TL’sini firmaya, 56.528 TL’sini devlete veriyor. Yani daha hesaplı ve daha az yakıt tüketen E 250 sonuçta daha yüksek fiyatlı oluyor.

Bu arada Mercedes-Benz E 180’nin 30.000 km’deki KDV dâhil periyodik bakım maliyetinin 1441 TL olarak belirtildiğini de söyleyelim.

Sonuç

Yeni Mercedes-Benz E 180, üst orta sınıfa prestijine geçiş yapmak için iyi bir seçenek. İç mekânı kaliteli, lüks ve geniş. Çarpışma önleme uyarısı, aktif park yardımcısı, aktif motor kaputu (yaya güvenliği için) ve standart LED farlar gibi ekipmanları da içeren ekipman listesi ise gayet yeterli. Performans ise çok yüksek sayılmasa bile bu motor için kabul edilebilir seviyede.

Yeni (2013) Mercedes-Benz E 180 fabrika verileri – teknik özellikler:

Motor:1595 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli

Şanzıman:       7 ileri oranlı otomatik

Maksimum güç:          156 HP @ 5300 d/d

Maksimum tork:         250 Nm @ 1250-4000 d/d

Maksimum hız:           220 km/s

0-100 km/s:     9.6 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):        4879/ 1854 / 1474 mm

Bagaj hacmi:   540 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       6.6 / 5.0 / 5.7 lt /100 km

Baz fiyat/test aracı fiyatı:       142.000/168.160 TL

+          Stabilite, konfor, iç mekân, fren mesafesi

-           Tüketim

CO2 emisyonu:          153 g/km

 

Yeni Mercedes-Benz E 180 test verileri:

Video testi izlemek için BURAYA TIKLAYIN!

Hızlanma

0-50 km/s:       3.1 sn

0-80-km/s:       6.75 sn

0-100 km/s:     10.55 sn

0-120 km/s:     14.7 sn

Ara hızlanma

60-100 km/s (E’de):   6.9 sn

80-120 km/s (E’de):   8.0 sn

Fren mesafesi

100-0 km/s:     36.9 m

80-0 km/s:       23.0 m

50-0 km/s:       9.0 m


Yazar: Tarık Akagün Haber Tarihi: 18 Temmuz 2013 Okuyucu Yorumu: 6


 

 


İlgili Haberler

Sosyal Medyada Paylaş



Okuyucu Yorumları

  1. Enis BÜYÜKTAŞ, 19 Temmuz 2013 - 23:37

    Sizi tebrik ederim, başarılı bir anlatım olmuş ayrıca videolar da nispeten subjektif sayılabilecek yorumları tabiri caizse “objektifleştirmede” katkı sağlıyor. Testi kendim yapmış gibi hissettim:)

    • Tarık Akagün, 22 Temmuz 2013 - 12:41

      Sayın Büyüktaş,

      Beğeniniz için teşekkür ederiz.

      Saygılar,

  2. Agop, 23 Temmuz 2013 - 10:42

    Tarık bey gerçektende E 180 hakkında en ayrıntılı görseli bol bu yazı ve haber dosyası için size teşekkür ederim.Size bir şey sormak istiyorum bu E180 AMG yi alsam ön spor ızgarasının yerine klasik tip ızgara takılabilirmi.şimdiden cevabınızı bekliyorum teşekkürler.

    • Tarık Akagün, 23 Temmuz 2013 - 16:05

      Merhaba,
      İlginiz için teşekkürler.
      Mercedes-Benz Türk, konuyla ilgili olarak ‘E-Serisi’nde AMG Spor Paketi ya da Dış Spor Paketi alındığında araç Elegance da olsa, standart versiyon da olsa (eski adıyla Classic) entegre yıldızlı sportif ızgara geliyor. Bu ızgara, tampon ile yekpare olduğu için maalesef C-Serisi’nde yapılabilen ızgara değişiklikleri E-Serisi’nde yapılamıyor.’ açıklamasını yapıyor.

  3. Osman D, 26 Temmuz 2013 - 18:18

    Değerlendirmeniz için teşekkürler. Ancak yüksek hacimli motorun geliş maliyetinin düşük gösterilmesi sanırım satış politikası ile ilgili. Bunu birçok ithalatçı firma yapıyor. Vergisi düşük olan 1600 motorlu araçlardan normal karlarını yapıyorlar. Daha büyük motorlularda ise vergi zaten yüksek olduğu için karlarından feragat ediyorlar. Bu durumda insana 120000-150000 TL düzeyinde ücretler ödeyip de 1600 araca binmek tuhaf geliyor. Vergiden kaçmak isteyen tüketici için can sıkıcı ve adaletsiz bir durum. Ama ne yaparsınız ki durum böyle.

  4. Kürşat, 26 Şubat 2014 - 14:14

    İnceleme için teşekkür ederim. Gayet tatmin edici. Benim kafama bişey takıldı. Abi şimdi bu aracın motoru, aracın ağırlığına göre biraz küçük olduğundan (e250 veya daha büyük modellere göre) normal kullanımda motoru daha fazla yıpratır diyebilir miyiz? yani bu araca bir 10-15 sene gönül rahatlığıyla binilebilir mi ?

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*    *