Yeni (2013) Honda Civic dizel fiyatları + teknik özellikleri

Honda’nın merakla beklenen yeni (2013) Civic Hatchback 5 kapılı karoserinin Türkiye satış fiyatları ve donanım seviyeleri belli oldu. Comfort ve Sport olmak üzere iki donanım seviyesi bulunan yeni Honda Civic Hatchback ülkemizde 100 HP’lik 1.4 litre i-VTEC benzinli ve 1.6 litre 120 HP i-DTEC dizel motor seçenekleri ile bu Cumartesi gününden itibaren(20 Nisan 2013)  Honda yetkili satıcılarında yerini alacak ve müşteriler için teste sunulacak.  Biz de bu otomobil ile ilgili ilk sürüş yazımızı, basın test sürüşüne katıldıktan sonra kısa zaman içinde bu sayfalarda yayınlayacağız.

Otomobilin ilk sürüş-test yazısı yayında, ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

Benzinli motora sahip yeni Honda Civic Hatchback’in başlangıç fiyatı  benzinli motor için 48.900 TL olarak açıklanırken, dizel motorlu 1.6 i-DTEC versiyonun başlangıç fiyatı 61.000 TL.

Yeni (2013) Honda Civic Hatchback 5 Kapı fiyat listesi (15 Nisan 2013):

Yeni Civic HB 1.4L i-VTEC Comfort (benzinli)

48.900 TL

Yeni Civic HB 1.4L i-VTEC Sport (benzinli)

51.900 TL

Yeni Civic HB 1.6L i-DTEC Comfort (dizel)

61.000 TL

Yeni Civic HB 1.6L i-DTEC Sport (dizel)

64.000 TL

Yeni Civic Hatchback 1.6 i-DTEC Dizel

Yeni Honda Civic Hatchback’in 1.6 litrelik dizel motoru 4000 d/d’de 120 HP güç, 2000 d/d’de 300 Nm tork üretiyor. 6 ileri oranlı manuel şanzımanlı otomobil, fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken, maksimum 207 km/s’ye ulaşıyor. 1.6 dizel motorlu Civic’in yakıt tüketim değerleri ise Comfort donanım seviyesinde şehiriçinde 4.0 lt/100 km, şehirdışında 3.3 lt/100 km, ortalamada ise 3.6 lt/100 km olarak açıklanıyor. 3.3 lt/100 km’lik değer kompakt hatchback sınıfı için çok başarılı bir değer ve sınıfının en düşük yakıt tüketim değerlerinden. Sport donanım seviyesinde ise tüketim değerleri sırayla 4.1 lt/100 km, 3.5 lt/100 km ve 3.7 lt/100 km olarak belirtiliyor. Dizel motor sedan karoserde bulunmuyor.

Yeni Civic Hatchback 1.4 i-VTEC benzinli

Benzinli 1.4 litre i-VTEC ise 6000 d/d’de 100 HP güç ve 4800 d/d’de 127 Nm tork üretiyor. 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilmiş bu motor fabrika verilerine göre Comfort donanım seviyesindeki 2013 Honda Civic Hatchback’i 13.4 saniyede 0’dan 100 km/s hıza taşırken, maksimum 187 km/s’ye ulaştırıyor. Yakıt tüketim değerleri ise 6.7 lt/100 km, 4.7 lt/100 km ve 5.4 lt/100 km. Maksimum hız ve şehiriçi tüketim değeri dışındaki teknik değerler Sport donanım seviyesinde farklı. Yeni Civic Hatchback 1.4L i-VTEC, Sport donanım seviyesinde 0-100 km/s hızlanmasını 14.0 saniyede tamamlarken, şehirdışı ve ortalama yakıt tüketim değerleri 0.1 lt’lik artışla 4.8 lt/100 km ve 5.5 lt/100 km olarak açıklanıyor.

Bu farklılıkların nedeni Comfort’ta 205/55 R16, Sport’ta ise 225/55 R17 ebadında lastikler kullanılması olabilir.

Donanım

Yeni (2013) Civic Hatchback’in giriş donanımını oluşturan Comfort’ta sürücü-ön yolcu-yan ve perde havayastıkları, VSA (araç denge programı, ESP’nin Honda versiyonu), ABS, EBD, acil durum fren desteği (Brake Assist), acil durum fren sinyalleri (ESS), yokuşta kalkış desteği (HSA), radyo-CD-MP3 çalar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, AUX ve USB girişi, dört adet hoparlör, hız sabitleme sistemi, ECON fonksiyonu, idle stop, multiplex göstergeler, yol bilgisayarı ve otomatik klima gibi ekipmanlar standart.

Sport’ta ise bunlara ek olarak alarm sistemi, dört hoparlör yerine altı hoparlör, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, alaşım pedallar, tek dokunuşla açılan arka camlar, çift bölgeli otomatik klima, bagajda aksesuar soketi, ışığa duyarlı farlar, ön sis farları ve elektrikli-uzaktan kumanda ile kapatılabilen yan aynalar gibi ekipmanlar mevcut.

Bunlar dışında Stil Paketi, Spor Paketi ve Konfor Paketi olarak isimlendirilen3 ayrı aksesuar paketi ile donanımı daha da zenginleştirebilmek mümkün.

Yeni Civic HB fabrika verileri / teknik özellikler:

Teknik özellikler

Yeni Honda Civic HB 1.4 lt i-VTEC benzinli (Comfort)

Yeni Honda Civic HB 1.6 lt i-DTEC dizel (Comfort)

Motor

1339 cc, 4 silindirli,16V, SOHC

1597 cc, 4 silindirli, 16V, DOHC

Maks. güç

100 HP @ 6000 d/d

120 HP @ 4000 d/d

Maks. tork

127 Nm @ 4800 d/d

300 Nm @ 2000 d/d

Maks. hız

187 km/s

207 km/s

0-100 km/s hızlanma

13.4 sn

10.5 sn

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.)

6.7 / 4.7 / 5.4 lt/100 km

 4.0 / 3.3 / 3.6 lt/100 km

CO2 emisyonu

129 g/km

94 g/km

Boyutlar (u/g/y)

4300 / 1770 / 1470 mm

4300 / 1770 / 1470 mm

Dingil mesafesi

2595 mm

2595 mm

Bagaj hacmi

407 lt

407 lt

Ağırlık (sürücü hariç)

1229 kg

1365 kg

 

 Otomobilin Paris Motor Show 2012′de çekilmiş videosuna ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!


Yazar: Tarık Akagün Haber Tarihi: 15 Nisan 2013 Okuyucu Yorumu: 13


 

 


İlgili Haberler

Sosyal Medyada Paylaş



Okuyucu Yorumları

  1. Gpolat, 16 Nisan 2013 - 12:29

    Dizel piyasasına çok iyi gireceğini düşünüyorum. fabrika verileri Yakıt tüketimine ulaşılırsa mükemmel olur. gücüde gayet iyi, bakalım CRVde nasıl olacak kaç liradan piyasaya çıkacak. Bence en kısa sürede sedan modeline de bu motoru koyması lazım.

  2. ertugrul çinpolat, 16 Nisan 2013 - 18:42

    ne yaptın honda??? bu ne fiyat???

  3. ayhan, 16 Nisan 2013 - 21:04

    bu fiyata otomatik dizel olsa düşünülebilir ama düz vites biraz pahalı olmuş 5000 k
    adar :(

  4. Mehmet, 17 Nisan 2013 - 18:03

    Bu fiyatlar nedir kardeşim.Aynı aracın sadece motor farkı 12000 Tl.Bizde araç fiyatları Almanya ile yaklaşık aynı iken(1,6 motor ve altında) honda yaklaşık 9000 tl daha pahalı.Alana hayırlı olsun.CRV beklemeye gerek yok demekki.

  5. günay korkmaz, 18 Nisan 2013 - 18:12

    ee 105hp alfa Giulietta 320 nm tork hemde 1500d/d bu çoook ağır kalır

  6. mahmut, 6 Mayıs 2013 - 09:37

    bende megan üç hb dizeli kullanıyorum bakalım göründüğü gibi olursa yakıt durumuda ekonomik olunca bingöle ilk alanlar arasına girecem inşallah

  7. umut, 18 Haziran 2013 - 13:15

    arkadaşlar honda civic alırsan pişman olursun benden söylemesi

  8. esat, 25 Temmuz 2013 - 18:18

    Yeni civic dizel üretimi için memnun oldum ama sedan kasa üre tecek mi acaba merak ediyoruz

  9. emek, 27 Kasım 2013 - 12:11

    arkadaslar ben honda cıvıc 1.6 dızel hecbek aldım.
    arabadan cooook ama cokk memnunun adam gorunusenden dolayı arabaya fena kotu yorumlar atıyorlar
    araba suan ortalama olarak 100 km ‘de 4,8 de harıka bence

    ve km yaptıkcada bu ortalama dusecektır.
    tek kelıme ıle onerıyorum…

  10. ahmet sacit okutucu, 17 Mayıs 2014 - 11:28

    araba motor performans ve sessizliğine diğeceğim yok,virajlarda savurmuyor,geçen otobanda bir passat ile kapıitım hem de son model 2000 cclik dizei,solladı tam geçeceğim sırada direksiyon çok gevşedi,biraz korktum haliyle,keşke direksiyonda hıza duyarlı verso sistemi olsaydı,bmv ile bile kapışabilirim.yeni modellere uygulanacakmışdiyeduydum

  11. Cumhur, 3 Temmuz 2014 - 13:33

    aygıt bence çok iyi ancak eleştirilere katılmamak mümkün değil.
    Fiyatı çok yüksek ve buna karşılık otomatik vites, sunroof, navigasyon yok.. Bu üçü olsaydı ozaman aldığı parayı hakeder diyebilirdim. Ayrıca benzinli ve dizel arasında 13.000 TL fark oldukça yüksek gibi geldi..Yani Türkiye piyasasında dizel olsun da ne olursa olsun mantığı güdülmüş gibi..
    Şuan 1.6 dizel sport 2013 model fiyatı 70.000 TL 2014 ü ise 75.000 TL
    ben bu arabayı almayı çok istiyorum ancak açıkça söylemek gerekir ise bu fiyatlar ile asla almayacağımı da iletmek isterim…

  12. kadir, 11 Temmuz 2014 - 17:44

    Arkadaşlar ben arabayı yaklaşık 9 ay önce aldım.
    Tasarımı beğenmeyen arkadaşlar olabilir zevk meselesi.
    Araç spor görünümlü ama tam olarak spor değil. Çünkü nihayetinde dizel bir arabadan bahsediyorum muhteşem performans göstermesi beklenemez. Ama düşük yakıt tüketimi cezbedici. Özellikle ani olarak hızlanmadığınız ve olması gereken zamanlarda vites yükselttiğiniz müddetçe fabrika değerlerine yakın verilerle yakıt tüketimini yakalayabiliyorsunuz.
    Bunun yanında gaza yüklendiğinizde size gerekli tepkiyi veriyor o konuda şüpheniz olmasın. Yol tutuşu denge sistemi sayesinde gayet güzel. Savrulmuyorsunuz. Diğer araçlar fren yaparken sizin frenlemenize gerek kalmıyor.
    Aracın sadece manuel vites olması otomatik severler için sıkıntı tabii. Ben manuel taraftarı olduğumdan sorun teşkil etmiyor. 6 ileri olması bir süre sonra otobüs kullanıyor hissiyatı verebiliyor.
    İç tasarımda kullanılan malzemeler bence gayet kaliteli. Daa iyisi var mı var tabii ama bu arabada ortalamanın üzerinde. Dışardan basıkmış gibi görünsede geniş bir iç hacmi var. Büyük ön cam sayesinde geniş bir görüş açısı var. Eşya gözleri çok fazla kullanışlı.
    Fiyatı sedan civicleri de gözünüzün önüne getirdiğinizde pahalı. Ama gidip volkswagen golf ile karşılaştırısanız bence ucuz.
    Velhasılı kelam ben arabamdan memnunum. Binen arkadaşlarıma da soruyorum onlarda beğeniyorlar.
    Umarım faydalı olmuştur.

  13. yasin, 26 Eylül 2014 - 18:19

    merhaba arkadaşlar 2 haftadır sahibinden com. da geziniyorum, önce mazda 3 2012 impressive dizel almaya niyetliydik 18.000 km de ki araç için 47 bine anlaştık fakat adam daha iyi fiyat veren bir müşteri bulmuşki ve arabayı başkasına sattı. şimdi bu özelliklerdeki mazdalar 50 binden başlıyor. sonra hondalara bakalım dedik, “bu arada dizel araçtan saşmayacağız”. dün 2013 sport modeli olan bir honda buldum, km si de 20 binde henüz. yalnız 62 bin tl diyor.Sizce, 12 bin tl lik fiyat farkına rağmen mazda dan vazgeçip honda almak mantıklı mıdır ?

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>