Cumartesi, Mart 16, 2024
spot_img
Ana SayfaTestlerTest/ilk sürüş: Yeni Honda Civic Sedan 1.6 Elegance Otomatik 2012

Test/ilk sürüş: Yeni Honda Civic Sedan 1.6 Elegance Otomatik 2012

Daha önceden Türkiye yollarında fabrika testlerinde, reklam çekimleri yapılırken görüntülediğimiz ve son olarak 24 Aralık 2011 tarihinde fiyat bilgileri ile teknik özelliklerini yayınladığımız yeni (2012) Honda Civic Sedan’ın basın test sürüşü gerçekleştirildi. Biz de Antalya’da gerçekleştirilen basın toplantısı ve basın test sürüşü etkinliğine www.otomobil.com.tr olarak katıldık. Dream, Premium ve Elegance olmak üzere 3 donanım seviyesi bulunan yeni Honda Civic Sedan’ın lansman dönemine özel başlangıç fiyatı 42.735 TL olarak açıklanırken, bu fiyat kullanma fırsatı bulduğumuz en üst donanım seviyesinde otomatik şanzımanlı Elegance’ta 49.385 TL olarak ifade edildi.
Honda yetkilileri 2012 Türkiye otomobil pazarının, 2011’e göre yaklaşık yüzde 25 oranında daralmasını ve toplam otomobil pazarının 450.000 adet olarak gerçekleşmesini öngörüyorlar. Bu rakamın 115.000 adetinin C segmenti sedan olarak gerçekleşmesini bekleyen Honda Türkiye yetkilileri 115.000 adetlik rakamının yüzde 68’inin dizel, yüzde 32’sinin ise benzinli şeklinde dağılacağını ifade ediyorlar.
Kocaeli’de üretilen Honda Civic Sedan’ın ilk etapta yüzde 30 olan yerlilik oranının zaman içerisinde yüzde 60’a çıkartılması planlanıyor. Yeni Honda Civic Sedan’ın Türkiye pazarında 2012 satış hedefi ise 15.000 adet ve yüzde 13 pazar payı.
Karoser ve iç mekan


Öncelikle otomobili ebat olarak ele alalım. Yeni Honda Civic Sedan’ın 4545 mm’lik uzunluğu  ve 1435 mm’lik yüksekliği eskisiyle aynıyken, 1755 mm’lik genişliğiyse eskisinden 5 mm daha fazla. 2675 mm’lik dingil mesafesinde ise eskiye göre 25 mm bir kısalma söz konusu. Otomobilin gövdesinde kullanılan yüksek dayanımlı çeliğin oranı yüzde 50’den 55’e çıkartılmış. Kabinde akustik konfor seviyesini yükseltmek için gövde altı ve konsol arkasındaki izolasyonu iyileştirilmiş.
Sürücü koltuğuna oturduğumda ilk fark ettiğim nokta ön görüş açısının eskiye göre hissedilir derecede genişlemesiydi. A sütununun yüzde 9 oranında inceltilmiş olması ve ön konsolun değişen yapısı bu geniş görüş açısında en büyük paya sahip etkenler. Fakat bu ferah ön görüş açısı yağmurlu günlerde biraz kısıtlanıyor. Çünkü silecek, sol A sütununa yakın bölgede yaklaşık 10 cm genişliğinde bir bölgeyi temizleyemiyor ve bunun sonucunda yağışlı günlerde sola dönüşlerde görüş kısıtlanıyor. Ayrıca arka görüş açıları da büyük kafalıklar nedeniyle biraz olumsuz etkileniyor. Fakat park ederken bu durum en azından Premium ve Elegance donanım seviyelerinde yer alan geri görüş kamerası ile sorun teşkil etmiyor.
Otomobilin iç mekanı, tıpkı dış tasarımda  olduğu gibi eskiye göre daha sert ve köşeli. Sürücü odaklı ön konsolun ergonomisi başarılı. Kadran ve gösterge grubuysa ve eskiden olduğu gibi üst ve alt olmak üzere 2 bölüme ayrılmış. Eşya gözleri yeterli sayıda ve yeterli genişlikte. Ön konsoldaki en büyük yenilik i-MID adlı bilgi ekranı. Direksiyon simidindeki bir düğmeyle kontrol edilen bu renkli ekrandan yol bilgisayarı, müzik sistemiyle ilgili bilgiler takip edilebildiği gibi, harici bir bellek veya cep telefonundan aktarılan fotoğrafları da görebilmek mümkün. Ayrıca konsolun sol tarafındaki ECON düğmesi de diğer dikkat çeken yenilik.


Eski Civic Sedan’ın eleştiri alan noktalarından olan 389 litrelik bagaj hacmi yeni Civic’te 440 litreye çıkmış. Bu değer 500 lt civarında olan kompakt sınıf sedan bagaj hacmi ortalamalarının gerisinde, ama yine de eskiye göre büyük bir gelişim.
Sürüşü nasıl?
Otomobilde yer alan 1595 cc’lik i-VTEC motor eskisi gibi 125 HP maksimum güç ve 152 Nm tork üretiyor. Kağıt üzerinde teknik veriler benzer olsa da Honda yetkilileri yeni Civic’in motorundaki piston ve supapların eskisinden farklı olduğunu belirtiyorlar. Otomobilin 12.2 saniyelik 0-100 km/s değeri ( eskisinde 12.5 sn) çok iddialı bir değer değil, ama motor tıpkı eskiden olduğu gibi devir çevirmeyi seviyor ve üst devirlere tırmanırken nazlanmıyor. Bu canlı ve istekli motorun yol arkadaşıysa 5 ileri oranlı otomatik şanzıman. Spor kullanım seçeneği de sunan bu şanzımanın vitesleri direksiyon arkasındaki kulakçıklardan manuel olarak da değiştirilebiliyor. Vites değişimleri sarsıntısız ve çabuk… Ama bu sınıfta rekabet eden 6-7 ileri oranlı otomatik şanzımanlı otomobillerin olduğu da bir gerçek.
Yukarıdaki satırlarda ECON düğmesinden bahsettim. Bu düğmeye basıldığı zaman ekonomik sürüş modu devreye giriyor ve klimanın güç yönetimiyle birlikte vites değişimleri de ekonomi odaklı hale geliyor. Hız göstergesinin kenarında yeşil-mavi olarak değişen aydınlatmalar ise sürücünün kullanım tarzına yönelik olarak değişiyor. Gaza biraz fazla basıldığında mavi olan aydınlatma, ekonomik sürüş kurallarına uygun olarak gaza dikkatli basıldığında yeşile dönüyor.


Otomatik şanzımanlı Civic Sedan Elegance’ın fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri 0.3 lt/100 km’lik bir iyileşme ile 6.8 lt/100 olmuş. Yakıt maliyetini yüksek bulacak kullanıcılar için 2700 TL karşılığında araçlarına Honda garantisi kapsamında LPG dönüşüm kiti taktırma imkânına da sunuluyor.
Yumuşak ve rahat bir kullanım sunan yeni Civic’in sürüşü eskiye oranla daha tok. Süspansiyon strokları arttırılan otomobil yol dalgalanmalarını daha iyi sönümleyebiliyor. Ayrıca virajlarda otomobilin bana daha dengeli bir izlenim verdiğini söylemem gerek. Kullanıma yönelik olarak diğer bir değişimse direksiyon sisteminde… Direksiyon dişli oranı optimize edilmiş otomobil, yönlendirme komutlarına tıpkı eskiden olduğu gibi çok net tepkiler veriyor ve sürüş zevkini yükseltiyor.
Donanım
Sürücü ve yolcu havayastıkları, yan havayastıkları, perde havayastıkları, VSA (araç stabilite kontrol sistemi), LCD bilgi ekranı i-MID, multiplex göstergeler, aktif ön koltuk kafalıkları, ABS, EBD, acil durum fren desteği (Brake Assist), yokuşta kalkış desteği, yol bilgisayarı, gündüz farları, harekete duyarlı direksiyon sistemi (Motion Adaptive EPS) gibi ekipmanlar tüm donanım seviyelerinde standart olan yeni Honda Civic Sedan’ın kullanma fırsatı bulduğum Elegance donanım seviyesindeki otomatik şanzımanlı araçta bunlara ek olarak hız sabitleyici (cruise control), geri görüş kamerası, ön kapı altı aydınlatması, deri kaplı direksiyon simidi, kendiliğinden yanan xenon farlar, yağmur sensörlü silecekler gibi ekipmanlar vardı.
Sonuç
Yeni (2012) Honda Civic Sedan, tasarım olarak eskisinin makyajlı hali gibi duruyor. Sürüş konforu, bagaj hacmi gibi konularda ilerleme kaydeden otomobil fiyat-donanım ilişkisi bakımından başarılı. Ayrıca bir ekleme yapalım. 1.6 litre dizel motor Honda Civic Sedan’a adapte edilemediğinden bu araçta 1.6 litrelik dizel motor seçeneği olmayacağı ifade edildi.

Honda Civic Sedan’la ilgili fotoğraf galerisi eklendi. Ulaşmak için BURAYA tıklayın!

VİDEO TEST YAYINDA! Ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

+ Direksiyon tepkisi, sarsıntısız motor, fiyat-donanım ilişkisi (7 Ocak 2012 fiyatı)
– Rakiplerinden ufak bagaj, silecekler kör nokta bırakıyor

Teknik özellikler/ Fabrika verileri:    Yeni 2012 Honda Civic Sedan 1.6 Elegance Otomatik
Motor:                                          1595 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli
Maksimum güç:                        125 HP @ 6500 d/d
Maksimum tork:                       152 Nm @ 4300 d/d
Maksimum hız:                          200 km/s
0-100 km/s hızlanma:            12.2 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.):      4545/1755/1435 mm
Dingil mesafesi:                          2675 mm
Ağırlık:                                           1241 kg
Bagaj hacmi:                                 440 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):     9.6 / 5.2/ 6.8 lt/100 km
CO2 emisyonu:                            157 g/km

Güncelleme: LPG’li Honda Civic Eco’nun tanıtımı nihayet 14 Eylül 2012’de yapıldı. Habere ulaşmak için BURAYA tıklayın!

64 YORUMLAR

  1. Yeni Honda Civic’de 1.6 i-DTEC (Turbo Dizel [120 HP – 300 NM]) Motorunu Hem 6 İleri Manuel, Hem de 5 İleri Otomatik Vitesleriyle Derhal Sedan’da Da Türkiye’de Üretilerek Satılmalı!!!!!!

  2. İnceleme güzel ancak daha detaylı olmalı. Umarım e-otodergi versiyonu daha geniş kapsamlı olur. Ayrıca gündüz yanan farlar gibi bazı özelliklerden bahsedilmemiş. Bir diğer soru da motor seçenekleri; yakın zamanda yeni “Earth Dreams Technology” motorları (ör: 1,6 dizel) ve şanzumanı (geliştirilmiş CVT) yer alacak mı? Bu konuda herhangi bir bilgi verildi mi?

    • Merhaba, otomobile 1.6 litrelik dizel motorun (Earth Dreams Technology ailesine dahil) adaptasyonunda sorunlar yaşandığı için bu nesil Civic Sedan’da 1.6 dizel motor olmayacağı ifade ediliyor. Gündüz farları konusunda da yazıya ufak bir ekleme yaptık. Otomobili e-otodergi için teste aldığımızda daha kapsamlı inceleme fırsatımız olacak. Teşekkürler, saygılar.

  3. o motorla bedava verseler almam ayrıca yazıda söylendiği gibi eskisinin makyajlanmışı gibi birşey olmuş ayrıca ben hondanın dış tasarımını hiç bir zamanda sevmedim.

    • yav hondadan vaz geçin artık servis parça çalıyor bilginiz olsun araç iyi olabilir ama hırsızlıkta daha iyiler araç almadan sorun bir honda türkiyeye 21 ff 412 nolu aracın parçalar çalındımı servis tarafından

    • aracınızı alırken en önemli dikkat etmeniz gerek şey aracın güvenliği onun için hondadan uzak durun bence servis her an önemli bir parçanızı çalabilir farkına varana kadar kazayla veya hayatınızla ödeye bilirsiniz benim aracımın parçalarını çalarken yakaladım çok ihtiyaçları olduğu için aracımı hibe ettim hondaya şimdi tüm parçaları rahat rahat kullana biliyolar size çalınan parçaların fotoğraflarını atarım facebook ta görün ve sorun plakam 21 ff 412 telefonum 0532 260 19 24 ama honda daima bir adım önde pardon teknolojide değil HIRSIZLIKTAAA

  4. 2005 otomatik Honda’dan pek farklı değil. Değiştirmem için bir neden göremiyorum yazılanlara bakılırsa.Maximum hız konusunda rakamlar zayıf geldi bana. Şu an ki Honda orjinal olarak bende ve 214 km. hızla kullanıyorum.Yazıda viraj emniyetini beğendiğini söylüyor kullanıcı. Kullandığım ‘2005 Honda virajda çok başarılı idi. Özellikle yüklü iken 120 km. ile savrulmadan girdiğim virajların başarısını 2009 model Honda’da göremedim. Arkadaşımın aracı idi. Vites geçişleri en başarılı otomatik araç Renault’da. Yeni şanzıman ve vites kutusunu kullanıma sunana kadar bu öncelik Honda da idi.Renault Megan otomatikleri de kullanıyorum ve fevkalade bir geçişleri var. Honda’yı beğenmemek adına değil vurgulamak adına yazıyorum bu hususu. Diğer markaların özellikle Almanların otomatik araçlarını da alabilirsiniz ama sadece “yayık ayranı” yapmak maksadıyla. Yine iki doktor arkadaşımın aracını kullandığımda bu olumsuzluğu gördüm. Honda alacak kullanıcılara bir konuyu özellikle belirtmeliyim. Eğer aracımı değiştirirsem yine Honda alırım diyemiyorum. Bu beğenisizlik Hondanın ; motor, elektrik aksamı, şanzman, yol tutuşu konusunda başarısızlğından değil özellikle belirteyim ki “ÖN KONSOLUN” devamlı olarak ses yapmasındandır. Aracın kasasına en zayıf bağ- lantı yapılmış bir bölümüdür. Benim gibi profesyonelce ve bilerek araç kullanıyorsanız, en ufacık bir sesi takip ediyorsanız ve rahatsız olcaksanız ,Mersin ve Adana servislerine gidegele canınız çıkıp garantisi dolmadan servisleri terk edip garantiden vazgeçebilerek özel servislere gidecekseniz tercihinizi olumlu yönde yapabilirsiniz. Marka kötüleme adına yazmıyorum. Servis ağı en başarısız olan marka Honda’dır. Dr. arkadaşım U.K. yeni Honda’sını 8 aylıkken vites geçiş problemini hallettiremediği için sattı. Dr. F.P. adlı arkadaşım aracını memnuniyetsizlikle kullanır. Geldik şimdi zurnanın zırt dediği yere mail tarihini hatırlamıyorum ama Türkiye Honda’ya şikayet bildirdiğimde detaylı olarak bana dönmediler bile. Yanlış hatırlamıyorsam Japon Honda’ya da göndermiştik. Son kelimeyi ortak lık ifade eden bir anlamda kullandım Gn. Krm. Bşk. lığında ki bir subay arkadaşımın çevirisiyle gönderdim ama ilgilenen çıkmadı. Peki şikayet neydi ? Siz ABS yi devreye sokacak şekilde frene bastığınızda frenler çok iyi tutar ve araç sarsıntısız durur. Hondanın ABS’ si mükemmel çalışır. Şİkayet yok. Ama asıl şikasyet “dızzzzzzt “diye dışarıdan gelen sestir ki bu ses ABS fren sistemine yağ pompalayan “moderatörün” sesidir. Kafaya takarsanız çok can sıkıcıdır. Japon Honda’ya bu sesi gidermek için bir çabanız yok mu ya da olmayacak mı dedim ama netice “oğlum Reşit, kendin söyle kendin işit” oldu. Peki bu kadar şikayetten sonra neden kullanıyorsun? Efendim mesleğimin verdiği şey galiba. Biz dişhekimleri evde bir el aleti bozulsa hemen meslek envanteri ile tamir ederiz. Bu da ona benzer birşey.Okuyan dostlara şunu derim ki : Yazdıklarımda afaki, kafadan atma, konuyu saptırma, intikam alma gibi şahsıma yakışmayacak, insana yakışmayacak en ufacık bir şey yoktur.Yalan söyleyen utansın. Alacak olanlara iyi sürüşler dilerim.

  5. öncelikle tasarım senkron değil, rahatlatan değil yoran bir tasarım sözkonusu. özellikle iç tasarımını beğenmek için uçuk bir modacı felan olmak lazım. Koskoca honda dizel motoru adapte edemedi ne demek? Motorda değişiklik yok, standart bir araba bence… rakiplerinden sıyrılan bir özelliği yok. İlla honda alıcam diyenler dışında müşterisi az olur diyorum.

  6. Honda civic kesinlike ekonomik bir araç değil, özellikle İstanbul şehiriçi trafiğinde yakıt tüketim değerleri korkunç (katolog değerlini yakalamak hayal). Honda’nın yüksek teknoloji ürünü dizel ve otomatik araçlar üretmediği müddetçe rakiplerinin satış rakmalarına yanaşması çok zor.

  7. Honda civic kesinlike ekonomik bir araç değil, özellikle İstanbul şehiriçi trafiğinde yakıt tüketim değerleri korkunç (katolog değerlini yakalamak hayal). Honda’nın yüksek teknoloji ürünü dizel ve otomatik araçlar üretmediği müddetçe rakiplerinin satış rakmalarına yanaşması çok zor.

  8. Otomobili bayide inceleme fırsatım oldu. Beklediğim kadar iyi değil. Ama fiyat açısından uygun. Dizel seçeneği yok ve olmayacakmış !!! Rakipler diğer özellikler bakımından bence daha iyi.

  9. mrb.lar ben piremium modelinden aldım öncesi 2009 modeli vardı.yabiki fark çok fazla herkes gibi önesi arabamın yeni kasası çıktı diye kötülüyordum yeni kasayı aılınca gereksiz yere hakkını yemişim yeni civic in mükemmel bir araç zaten satışlarından belli en az bekleyen 1 aydan fazla bekliyo ne zaman istersen iste yok satıyo bu fiyata diğer markaların boşu bile yok ne derseniz deyin varsa söleyin.ayrıca yaza bu fiyata kalmaz en az 5000 tl artar zaten 1000-elegans ise2000 tl artı bile mart ayı için.1 aydır biniyorum eskisinden çok iii lütfen kötü düşünceleri olan eski model binicileri arabanızın yeni kasası çıktı diye yok şöle olmuş yok arkası şuna benzemiş geçin bunları econ tuşu ile yakıt oldukça düşüyo zaten mükemmel olmuş yeni kasada 2000den beri civic kullanıyorum arabaya biniyorum diyorum.herkese tavsiye ederim.bana dua edersiniz bana bu yeter zaten.

  10. bende aldım elegance modelini aracta bi cok yenilik yapılmıs ve bi onceki kasasında bile arasında ucurum varken 2005 ile kıyaslamak komik oluyor ayrıca icine artık dış sesi neredeyse hiç almıyor ve onceki modellerde olan diger bi sorunda kapı acıldıgında ekranda hangi kapının acıldıgını gostermiyordu bu sorunda yeni modelde giderilmiş ve iphone kullanıcılar içinde iyi haber iphone na uyumlu oldugundan direk takıp albümünuzden şarkılar dinleyebilirsiniz tabiki mercekli farda ayrı bi keyif bi arkadaşımda 2011 model civic var bi onceki kasa benim arabayı kullanınca kendi arabasından sogudugunu ve yeni kasayı beklemediği icin cok pisman oldugunu soyledi bana o yuzden bazı arkadaşları anlayabiliyorum

  11. yorumların tamamını olkudum herkes yazmım 2005 kullanan bile laf etmiş araç süper olmuş bu fiyata hele on numara alanlara hayırlı olsun güle güle binin kardeşim

  12. diğer markalarla kıyaslamalarınıda anlamıyorum geçenlerde yine yorumları okuyorum bi önceki kasa 2006 da yeni çıktığında ki yorumlar da aynen böyle hep olumsuz şimdi vazgeçilmez oldu bizde hep böyledir ”kör ölür badem gözlü olur” kasa yeni donanım full fiyat eski fiyatına nerdeyse daha ne olsun canım bedavamı versinler

  13. Sevgili arkadaşlar
    Ben dün yeni kasa bir elegance aldım.Test sürüşü yaptım.eski aracım da 2007 elegance dı.o nedenle önceki seriyi de iyi bilirim.Tamam kupasına gözümüz çok alışmıştı nede olsa 2006 dan 2012 ye kadar 6 yıllık bir göz aşinalığı vardı.Çok farklı bir beklenti içinde olan arkadaşlara hayal kırıklıgı gibi gelebilir.ama bence gayet modern olmuş.zaten biraz revize edilmesi gereken unsurları da yok değildi.ama bakınca her yönüyle mükemmele yakın olmuş.birde diğer arkadaşların yazmış oldugu yorumları okuduktan sonra sadece fiyat mukayesesi yapmalarını önereceğim.bütün otomobil firmalarını ziyaret ettim.opel,hyundai,ford,citroen,fiat,vokswagen .evet en basit örnek olarak hyundai elentra ,sırf makyaj bir araba ve fiyatı hondadan rn baz modelde 5 bin tl pahalı.yakıt sarfiyatı aynı sayılır.volkwagen jetta ile aynı para ancak hondanın eşsiz motoru ve konforu ile kıyas bile edilmez.kaldı ki standart elegans modelinde olanları ekstra ile almak durumundasınız bu da size 55 bin tl ye patlıyor.diğer yazdıgım markalar zaten biliniyor vede fiyatlarını görmenizi tavsiye ederim.ayrıca 2.eldeki başarısı ve şu anda peynir ekmek gibi satılıyor olmasının da bir önemi yok değil
    saygılar

  14. yeni kasa pek satmayacak diyenlere… 30 Martta bayide inceledim. showroom da en az 10 adet araç vardı. hepsinin camında bir isim yazıyordu.(hepsi satılmış anlayacağınız) yeni araba için Nisan ayının listesine yazıldım.(Ankarada hiçbir bayinin elinde araba kalmamıştı). fazla bir seçeneğim yoktu. her renkte birer ikişer kalmış. yani nisan ayının araçları da daha üretilmeden satılmış. Ayrıca bence eski kasayla arasında dağlar kadar fark var, 2005 ile hiç kıyaslamam bile bambaşka bir otomobil. Ancak 2005 model de 2000 model de olsa honda hondadır. Benim de kullanan arkadaşlarım var aynı modeli, hiçbirisinden ses falan duymadım. saygılar.

  15. yeni civic yenimi yoksa ? motor fd6 125 hp 152nm tork , iç döşemeler özensiz ön konsol bi kalite daha düşük aks mesafesi 2,5 cm kısalmış bi iki oyuncak koymuşlar istepne küçük olduğu için bagaj hacmi 40 lt büyümüş ,kapı kalınlıkları incelmiş VE JAPONYA SİTESİNDE BU ARABA HALA YOOOOKK.AMERİKADA DA SENE SONU İTİBARIYLA MAKYAJ YİYECEK . BUNLARI GÖREMEYEN ARKADAŞLAR ŞİMDİ YORUM YAPSIN.BENDE çok bekledim yeni kasayı, hayalimde 1.6 160hp lik fd6 dan daha tok bi araba bekledim ama aynısı ve özensizi gelince mecbur 2012 fd6 aldım,herkese arabası hayırlı olsun burası Türkiye diye aynı motoru biraz farklı kasayı yediriyorlar yapcak bişey yok .SAYGILAR.

  16. Bütün yorumları ilgiyle okudum. Şu an 2006 model HRV kullanıyorum ve emektar arkadaşım bu güne kadar beni hiç üzmedi. Kısmetse önümüzdeki günlerde onu satıp Honda Elegance almayı düşünüyordum. Eşimle bugün bir Honda bayie gittik ve inceledik. Aslında modelini beğendim. Eşim iyi bir araba olduğunu düşünüyor. Son olarak birde BMW 1 serisine bakacağım. Artık olmadı 20.000 TL fark verip onu alabilirim. Neyse kafam çok karıştı. Belki emektarımı kullanmaya devam ederim :)) Saygılar…

  17. Bu aracın benzinine nasıl para yetiştiriyorlar? Anlamıyorum!! Tamam araç güzel, ama ekonomik değil. Dizel çıkartsalar almayı düşünürüm.

  18. honda gibi arabamı var allah aşkına 2012 model elegance sini aldım hayattan zevk almaya başladım elimden gelse arabada yatcam kötü yorumlara aldanmayın honda alın hayatınız yaşayın

  19. Yakıt ile ilgili çok şikayet var ancak Hondaya binmek isteyen bunu gözardı ediyor zaten. İllede yakıt yakıt diyenler gidip linea yada puntoya binecek. Hiç eksisi olmayan araba isteyen ise 300 bin lirayı gözden çıkaracak.. En azından ferrariden az yakıyor 🙂 Yakıtı dert etmeyecekler için mükemmel bir araba. 1200 Km durmadan yol yaptım hiç sıkmadı ve yormadı. Özellikle 4500 d/dak. geçince çıkan o vtec motorun sesi kulaklarımın pasını sildi.. 🙂 kesinlikle tavsiye ederim.

  20. Arkadaşlar arabanın ilk sahiplerindenim.6 aydır aracı kullanmaktayım.Yazılan olumsuz yorumlardan hiç etkilenmiyorum.Çünkü bu arabayı kullanmak insana müthiş bir keyif veriyor.Hiç bir yerinden seste gelmiyor.ARABAMI SEVİYORUM….SEVİYORUM….SEVİYORUM….
    Almak isteyen herkese de tavsiye ediyorum.

  21. arkadaşlar 1.6 benzin motor çok yakar bu araba 1.4 dizel motor çıkarmalı toyota gibi türkiye şartlarında bu arabaya binilmez kusura bakmayın

  22. Aracı 3 aydır kullanıyorum. Otomotik Elegance… Bir kere arabayı sadece dış görünüşüne göre eleştirenlere katılmıyorum. Merak etmeyin gözünüz kısa zamanda alışacaktır. Ayrıca önemli olan görünüş değil konfor ve güvenliktir diye düşünüyorum. Araç -kategorisinde- bir numara.. Diğer markalar gibi her yıl kasa değiştirmiyor. Son derece sessiz ve vites geçişleri mükemmel bir araç. Çok yakar diyenlere bir şey diyemem herkesin bütçesine göre tabiki.. Otomotik olmasına rağmen ford fokustan falan az yakıyor.. bir depo ile uzun yolda 680 km gittim.. Ortalama hızım da 130 civarındaydı… hem konfor olsun, hem az yaksın, hem güvenli olsun diyorsanız böyle bir şey yok. birinden taviz vereceksiniz… Karar sizin.. Ben İyi ki almışım diyorum…

  23. Arkadaşlar bence bu kasanın bir alt kasası daha mükenmeldi bu arada bende 2008 ve yukarısında elegans olan civic istiyorum satan veya satacak olan ark. e-postadan olussın [email protected]
    renk ya beyaz yada siyah acil aramaktayım

  24. Arkadaşlar araba on numara yol tutuşu sessizliği vites geçişleri iç donanımı gercekten cok guzel ben memlketten aldım geldım bir depoyla 750 kılometre geldım ama 120 yi gecmedım hıc yormuyor ınsanı corolla vardı aklımda ama kıyaslayınca hondaya karar verdım kotu deıl ama hondada kı surus keyfını bulamadım bu segmenttekı hıç bı arabada hondada aldıgım hazzı alamadım alacak arkadaslara hayırlı olsun:)

  25. Merhaba yorumlara bakıyorum kişisel görüş sunma olduğunu düşünüyorum o yüzden bende yazıyorum.benim ilk 99 model civic aracım vardı daha sonra 2008 model şimdi bu aracı almayı düşündüm ama hala beklemedeyim kararsızım.Bu aracın eski kasaya göre eksiği evet daha az gibi ama ne yazıkki şu konsollu bi iyi bir kötü yapıyor honda 2004 honda alacaktım sırf konsol yüzünden başka bir marka aldım.2008 hondanın ön gösterge paneline hayran oldum bunda paneli dağıtmışlar maksat yer tutsun geniş gözüksün diyemidir.Ama 2008 model araç yol sesini daha çok içeri alıyor ve bagajı küöüktü bu araçta bu sıkıntıları çözmüşler.Ama 6 ileri sanzıman yerine 5 i garipsedim.Ayrıca eski kasayı daha güzel buluyorum bu tercih meselesi tabiki ama yol sesi eski kasada yoruyor.bunda aynı yolda o kadar ses yapmadığını ffark edersiniz.he bu arada galiba gidip corolla alacağım ne yazık ki tipi çok beğenmedim.Sogudum tabiki alacak kişilere güle güle kullanın allah kaza vermesin diyorum.

  26. BEN BİR HONDA HAYRANI VE HONDA SÜRÜCÜSÜ OLARAK ARABANIN SON HALİNDEN ÇOK MEMNUNUM
    AMA ÇÖZEMEDİGİM Bİ OLAY VAR 2012 MODEL ELEGANCE YENİ KASA ARACIM VAR LPG TAKTIRDIM.AMA YENİ KASADA TEKERLEGİN DÖNMESİYLE BİRLİKTE BENZİN AYNI ORANDA EKSİLİYOR.AMA BEN LPG DE KULLANIYORUM.VE SONRA BENZİN LAMBASI YANIYOR.AMA İÇİNDE YARIM DEPO BENZİN VAR
    BU SORUN HAKKINDA FİKRİ OLAN VARMI .CEVAP YAZARSANIZ SEVİNİRİM

  27. BU ARABANIN DİZELİ ÇIKSA 70 BİN TL OLUR. O ZAMANDA ÇOK PAHALI İNSANLAR ALAMIYOR DİYE YORUMLAR GELİR. LPG TAKTIRIN BİNİN . BEN HONDANIN 2003 – 2007- 2009 -VE 2012 HALEN KULLANMAKTAYIM.HONDA BU SON KASADA HEM YAKITTA HEMDE ÖZELLİKLERDE SON NOKTAYI KOYMUŞ HEM FİYATI ÇOK UYGUN HEMDE KENDİNİ ÇOK GELİŞTİRMİŞ DAHA HONDADAN NE BEKLİYORSUNUZ
    BU KADAR ACIMASIZ YORUMLAR YAPMAYIN. LÜTFEN

  28. arkadaşlar ben 2012 honda elegans aldım 1.500 km sonra şehir içinde 100 tl ile 350-320 km yol yaptım kim çok yakıyor derse yalan tabiki arabayı çok yüksek devirde artistik harek yaparsan her araba çok yakar ben aldım hiçde pişman değilim

  29. Yormlarda gerçekten çok fazla abartarlar olmuş! Araba o kadar kötü değil modern tasarımı var. Yani şık bence araba. Eski kasa civicleri geçebilir. Bayabi değiştirmişler arabayı! 😀 bu arada dizeli çıksa zaten Volkwagen’i geçer cebinizi çok yakıyorsa benzin parası lpg taktırın…
    Bide bişi sorsam ? Elegance modelinde far yıkama var mı? Yada orijinal olarak?

  30. bütün yorumları okudum ama motor sesinde takıntım oldu. ben eniyisi caddy me binmeye devam ediim bari.almaktan vazgeçtim üzgünüm

  31. 2010 elegance biniyorum yaklaşık 2 yıl oldu. aldıktan sonra birsürü özelliğini öğrendim başka başka. Honda Civic Elegence Beyaz ve otomatik denecek başka birşey yok… 13 saat lik yol gittim tek başıma hiç yormamadı. HONDA alınır…

  32. yorumların hepsini okudum benim hondada tek gördügüm kusur yakıtının az fazla olması 2008 civic elegence kullanıyom cok memnunum bosuna yer ucagı demiyolar 🙂

  33. honda mükemmel değil hırsızlıkları mükemmel aracımın parçasını çalarken yakaladım gidinde servise bakın haberiniz olmadan neler neler çalıyolar dışarda 100 tl lik bakımı servise güvenip 280 tl yapıyoruz ama haberimiz olmadan gizliden parçalar çalıyolar bilginiz olsun

  34. arkadaslar asılsız yorumlara aldanmayın.honda ekonomik bir araç olmayabilir ama ben aklıma gelecek her markaya bindim.hondadan alığım zevki hiç bir araçtan almadım.bence konfor ve donanım olarak sınıfının en iyisi…ekonoik isteyenler gidecek dizel alacak.O KADARRRR……

  35. Hırsızlığı yapan servis, bunun için Otomobil markası suçlanmaz. Hırsızlığı belgele Honda Japonyaya bildir, adamın servis yetkisini elinden alsınlar, bunu da yaparlar.
    Lastik sesi olanlar kaliteli bir lastik taksınlar, içine de hava yerine gaz bastırsınlar. Bende 2007 Civic var abartıldığı kadır lastik sesi de yok. Başka ses de yok. Bu memlekette bu yollarda ya eski Torosa binecen ya da kamyonete veya eşeğe…

  36. Arkadaşlar ben honda civic elegance almak istiyorum benzinlimi alayım lpg limi karar veremedim ilk defa hondaya binecem yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler

  37. Arkadaşlar bende 19 eylülde honda civic 2012 elegance otomatik alanlardanım araçtan gayet memnunum aracım henüz 950 km de ve yarın 1000 km bakımına götürüyorum ücretsiz genel olarak araçtan gerçekten memnunum 350 km lik bir yolculuk fırsatım oldu inegöl-bandırma ve yine dönüş bandırma-inegöl dönüşte bayram nedeniyle bursaya 20 km kala biraz trafik yoğundu epey dur kalk oldu ve eve vardığımda yakıt tüketim değerim 6,4/100 de ve araçta full eşya ve iki aile idik şehir dışı araç gerçekten sahibini üzmeyecektir ve henüz daha 1000 km olmadı ve araç daha açılmadı dahi ileride biraz daha düşecektir yakıt ama şehir içinde tabiki biraz fazla yakıyor tüm benzinli araçlar gibi önceki aracım fiorinoydu dizel 1.3 şehir içi 6.8 ş.dışı 5.5 idi honda ş.içi 8-9 arası şimdilik ama daha düşecektir iyimser olun benzinli araçların içinde belkide en az yakan hondadır.

  38. ben aracı yeni aldım. daha önce 2004 civic ls vardı. 2012 elegance eco lpg li at aldım. araç çok güzel basınca lpg km de 0.30 krş yakıyor basmayınca da 0.25 krş yakıyor. bizat test ettim. yakıt tankı 85.tl lpg alıyor.

  39. fd6’cılar kusura bakmasınlar. yeni kasada fd6’daki bütün eksikler giderilmiş( araç yükseltilmiş,bagaj hacmi genişletilmiş,aşırı yakıt tüketimi makul düzeye inmiş,(şehiriçi 8.3 lt bu soğuklarda ve şehiriçi kullanım),boya kalitesi eskisine göre daha kaliteli ve hepsinden önemlisi çoğu d sınıfı araçta olmayan donanımlar eklenmiş.makyajlı kasayı bekleyenlere kötü haber: en erken 2014’de gelecek ve ısıtmalı koltuk,katlanır yan ayna ve birkaç özellik opsiyonel olacak. çünkü civic 2012 40. yılında özel müşterilerine güzellik yapmış:)))))

  40. arkadaşlar corollay aldık 2011 de sıfır şuan aracım 13 binde. 1 depoyla 1000 km rhat deviriyorum . hondaya bakıyorum 10 litre biraz zorlasan aracı aman allahın gören 2.5 lt araç kullanıyorum zanneder. bugün 520 bmw bile 7.5 yakıyor. ayrıca hondada derinlik sağa sola sireksiyon oynatma özelligi yok. eşya katacak yer toyotaya göre çok kısıtlı . toyotada 8 göz kısım varken hondada 5 göz var. ayrıca hondada ne otomatik far yani kendiliginden yanan gece oldugunda yanan far özelligi yok. otomatik yağmur sensörü yok. yakıt zaten akıllara zarar yakıyor. üstüne üstük araçta turbo yok arkadaşlar sadece yakıt ve hava fazla oldugu için hem bu kadar çok yakıyor hemde yalıtım problemi aşılmamış. ayrıca hondada kendiliğinden kararan iç dikiz aynası artı iç dizayn yok buda demek oluyorki gece arkadan uzun yakan oldugu zaman gözlerinizi alıyor . bu saydıklarım hondada yokken toyotada hepsi var. bide crash testlerine bakın hangi araç daha sağlam. bu arada en önemlisi aks mesafesi toyotayla honda arasında tam 10 cm aks farkı var buda toyotayı virajlada o kadar iyi girip çıkmasını sağlıyorki aman allahım . ayrıca toyota 10 cm daha geniş. bağajı daha büyük. e bide 2 tl fiyat farkı var honda daha pahalı. e bide bakımda hırsızlık olayları çok oluyor varın siz düşünün. bizler zengin değiliz orta halli insanlarız dolayısıyla yakıt sorun . bide bugün aynı gün honda ve toyota alın hangisi daha karlı bunu tartışmaya gerek yok. bu arada bu 39 metre mesafede ne oluyor araç hiç durmasaydı daha iyiydi. mazda 32 metrede duruyor toyota mazdadan 4 metre daha önde duruyor buda demektirki toyotanın fren sistemi daha etkin. en büyük eziklik bi dizel aracı adapte edememişler vah vah diyorum yazzık bende gencim siz toyotanın modifiyeli halini görün hondaya bakmazsınız .

  41. süleyman bey,siz herhalde eski kasa civicle kıyas yapıyorsunuz. söylediklerinizin hiçbirinin yeni kasa civicle alakası yok. ben 2 aydır otomatik civic elagance sahibiyim. yakıt şehiriçi bu soğuklarda 7.8’i geçmedi. ayrıca diğer yanlışınız corolla’da olmayan xenon far,kendiliğinden yanan far,koltuk ısıtma,sanruff,far yıkama,far ve yağmur sensörü,usb bağlantısı civic elagance’da sabit.ancak 2013 civiclerde bu donanımlar azaltıldı. ayrıca ben corolla alacaktım,ancak civice göre donanım yetersizliği ve kasa değişimi yüzünden vazgeçtim. corolla da güzel araç ama civic,donanım ve yeni kasa avantajıyla bence bir adım önde.

  42. Yaa arkdaslr zatn bu civic arabnn pirm yapmsni asagda saydigm 4 il saglyor. 1 ankara 2 izmir 3 antalya 4 kayseri.nedenmi tam 4 sene 2006 vtec es kullandm gecen sne mays 2012 de sattm 27800 yazdm sahbnden com. Neyse 26700 verdm o zamn oyle gerkyrdu ihtyacm vardi inanrmisinz izmirli ve angarali birbirne girdya laa ben once geldm sen gec geldn dye abi o vazgcerse beni kesn ara bune lann.tam 100kusr msj abi arac durymu sattnmi su fiyata olurmu bu fiyata olurmu inann hep saydgim 4 il cumartsi saat 2100 ilani koydm pazar sabh 9kapora aldm kimdn izmirlden

  43. Daha sonradn ogrendm angaradn izmeirden galercilr gelip burdn ozellikle 2005-2006 vtec es boyasz degisensiz toplyp goturyolrms onun icin istanbulda temz kalnlari galerclerdn once toplmya caliyolr arkadslr:-) napcan honda aski iste ama mutluhan servisetki ustalrin hepsi 2005-2006 kasa temz buldnmu kacirma der.

  44. slm…2014 lpg lipremiyum honda var bende her seyi ile mükemmel.olumsuz yorum yapan arkadaşların hiç birisi inanınız kullanmadan kralama yapıy0rlar..alacak arkadaşlargönül rahatlığı ile alsınlar..
    otomobile binme zevkinden mahrum kalmayın 🙂

  45. 2o1l honda Civic elegans ım var. otomatik. Genelde iyi. Ama fazla yakıyor. Uzun yolda 9 lt nin altına düşüremedim. Hız yapmam. Şikayetim cam ,kilit butonlarının otrduğu malzeme. yanlış seçim. Enküçük dokunmada soyulup dökülüyor. Honda dan bu konuda hiç şikayet olmadığı söylendi. Şaşırdım.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler