Salı, Mart 26, 2024
spot_img
Ana SayfaTestlerİlk sürüş-test: Yeni 2013 VW Golf 7 1.4 TSI 140 HP ACT...

İlk sürüş-test: Yeni 2013 VW Golf 7 1.4 TSI 140 HP ACT DSG

Yeni Volkswagen Golf VII’nin (2013) uluslar arası basın test sürüşü aktivitesi, İtalya’nın Sardunya adasında gerçekleştirildi. Biz de Otomobil Yayıncılık olarak bu etkinlikte yer alarak yeni Golf’ü kullanma imkanı bulduk. Türkiye’de en fazla merak edilen motor kuşkusuz ki 1.6 TDI 105 HP olacaktır. Ama organizasyonda sadece 1.4 TSI 140 HP ve 2.0 TDI 150 HP turbodizel motorlu versiyonlar basın mensuplarının kullanımına sunulmuştu.

Yeni Golf, bu sefer gerçekten yeni

Hatırlanacağı gibi şu an satılmakta olan VW Golf, 2008 yılında kapsamlı bir yenileştirme-makyaj görerek özellikle konfor, ses yatlımı gibi konularda hissedilir farklar yaratmış ve 6. nesil Golf olarak anılmıştı.

Şimdiyse yepyeni bir Golf’le karşı karşıyayız. İlk defa Paris Otomobil Fuarı 2012’de içine oturma şansı bulduğum 2013 Golf VII’de, VW Grubu’nun MQB (Modularer Querbaukasten- Modular Transverse Matrix) adlı yeni platformu kullanılmış. 7. nesil VW Golf’ün 4255 mm’lik uzunluğu eskisinden 56 mm, 1799 m’lik genişliği ise eskisinden 13 mm daha fazla. Yükseklikse 28 mm azalarak 1452 mm olmuş. Bu sayede 0.27 Cd’lik rüzgar direnç katsayısına sahip aerodinamik bir gövde edilmiş. 2637 mm’lik dingil mesafesi de 59 mm artış göstermiş ve ön tekerleklerin 43 mm öne çekilmesiyle iç mekanda daha fazla alan sağlanması amaçlanmış.

Her yeni VW Golf nesli tanıtıldığında otomobilin bir önceki nesle olan benzerliğinden ve tasarımın sadeliğinden yakınılır. Bu konuda açıklama yapan VW yetkilileri Golf’ün Porsche 911, Range Rover gibi ikonik bir model olduğunu ve otomobilin 200 metre uzaktan bile bir Golf olduğunun belli olması gerektiğini ifade ediyorlar.

Yeni (2013) VW Golf tasarım olarak yere daha yapışık ve daha sağlam basan bir duruşa sahip. Tasarım DNA’sında ise hem ilk nesil Golf’ten (dış kapı kollarının altındaki kat izi), hem de dördüncü nesil Golf’ten (çamurluğu da kapsayan kıvrımlı C sütunu) izler taşıyor.

Daha hafif

Yeni VW Golf  7’deki en büyük gelişmelerden biri de ağırlık konusunda olmuş ve otomobilin toplam ağırlığı 100 kg kadar azaltılmış. Bu sayede hem yakıt tüketiminde (-0.3 lt/100 km), hem de dinamizmde daha iyi neticeler ortaya çıkmış.

Yeni Golf’teki hafiflemenin yaklaşık 6 kg’si elektrik aksamından, yaklaşık 40 kg’si motorlardan, yaklaşık 26 kg’si yürüyen aksamdan ve yaklaşık 37 kg’si karoserden ve iç mekan malzemelerinden sağlanmış. Bunun için alüminyum veya magnezyum alaşımlı malzemeler kullanılmamış olması, bunlar yerine daha akılcı tasarım ve üretim teknikleri uygulanmış olması dikkat çekici. Bir önceki Golf’te yüzde 66 olan yüksek dayanımlı çelik kullanımı, yeni nesilde yüzde 80’e yükseltilmiş. 950 C’de sıcak olarak şekillendirilen malzemelerin geleneksel metodlarla üretilen malzemelerden 4 kata kadar daha güçlü olduğu söyleniyor.

İç mekan nasıl?

Yeni VW Golf’ün iç mekanı bir Golf’ten bekleneceği gibi. Yani kalite hissi iyi ve kumandalar kolay kullanımlı. Ön konsolda yumuşak dokunuşlu plastik malzemeler piyano siyahı ile tamamlanarak daha zengin bir görünüm elde edilmiş. Sürücü odaklı kokpitin üst orta kısmında büyük bir ekran görev yapıyor. Bu ekran donanım seçeneğine göre 5 inç (siyah-beyaz), 5.8 inç veya 8 inç. Daha aşağıya inildiğindeyse klima kumandaları ve vites konsolu görülüyor.

Benim kullandığım yeni Golf’te anahtarsız çalıştırma sistemi vardı ve düğmesi vites konsolunun sol tarafında. Bu düğmenin hemen altında ise daha önce hiçbir Golf’te olmayan bir özellik var. Sürüş karakteri seçim düğmesi. “Mode” yazan bu düğmeye bastıktan sonra dokunmatik ekranda beliren mönüden “Comfort, Normal, Sport, Eco ve Individual” seçimi yapılarak otomobilin sürüş karakterini değiştirebilmek mümkün.

Gelelim arka koltuklara. Yeni Golf’ün arka koltukları rahat ve diz-baş mesafesi yönünden sorunsuz.

Sürüşü nasıl?

Test aracımızda 1.4 litrelik, EA211 serisi, turbo beslemeli TSI motor bulunuyordu. Bu yeni motor serisinin alüminyum alaşımlı motor bloğu, eskiye göre 16 kg daha hafif. Bunun dışında silindir kafasına entegre edilmiş egzoz manifoldu gibi değişiklikler de mevcut. Bu uygulama sayesinde motorun ideal çalışma sıcaklığına daha çabuk ulaştığı belirtiliyor.

7 ileri oranlı DSG şanzımanla kombine edilen ve4500-6000 d/d aralığında 140 HP güç, 1500-3500 d/d aralığında 250 Nm tork üreten bu motorun en büyük özelliği ise yakıt tüketimini düşürmek amacıyla 2 silindirini kapatması. ACT (Active Cylinder Management – aktif silindir yönetimi) adlı bu sistem sayesinde 4 silindirin ikisine (2. ve 3. silindirler) yakıt püskürtmesi durdurulabiliyor. Bu durumda egzoz ve emme supapları da kapalı pozisyonda bulunuyor. 2 silindiri devre dışı bırakmak için gaza hafifçe basarak dikkatli bir kullanım tarzı benimsenmeli.

1400-4000 d/d aralığında 130 km/s’nin altında çalışan bu sistem sayesinde tüketimin 0.5 lt/100 km kadar azaltılabildiği ifade ediliyor. Silindirlerin kapatılması sırasında herhangi bir sarsıntı olmuyor. Sadece motor sesi biraz boğuklaşıyor ve hassas olmayan kulakların bunu anlaması da kolay değil. Silindirlerin tekrar aktif hale gelme süresiyse 10 milisaniye.

Otomobilde bulunan motor performans olarak beklenileni fazlasıyla veriyor. Ateşli olmasa da çok istikrarlı olan bu motor otomobili taşımakta zorlanmıyor. Spor kullanım seçeneğindeyse gaz pedalı tepkileri biraz daha iyi. Yeri gelmişken yukarıdaki satırlarda bahsi geçen sürüş karakterini değiştirmeye yarayan sistemden de bahsedelim. Bu sistem sayesinde sürücü kendi isteğinde göre sportif, konforlu, normal, ekonomik veya kişiselleştirilmiş ayarlar yapabiliyor. Sistem, direksiyon tepkileri, gaz pedalı tepkileri, şanzıman, klima ve eğer varsa DCC (Dynamic Chassis Control) süspansiyon sistemine etki ediyor.

Kullandığım otomobilde DCC mevcuttu ve bu sistem, yeni Golf’ün standart süspansiyon sistemine göre 10 mm daha alçak. Çeşitli viraj tiplerinde ıslak ve kuru zeminde denediğim otomobil eskisine göre hissedilir derecede daha iyi yol tutuyor. XDS adlı, daha önce Golf GTI’larda bulunan elektronik diferansiyel kilidinin bu otomobilde standart olarak sunulması, özellikle kaygan virajlarda önden kayma eğilimini azaltarak otomobile nötr bir karakter sağlıyor. Otomobilde önde McPherson, arkada ise modüler performans süspansiyonu adı verilen süspansiyon vardı. Süspansiyonun darbe emişi Sardunya yollarında iyiydi, ama Sardunya’nın yolları Türkiye’ye göre daha düzgün. Direksiyon tepkileri de güzel

Sonuç

Bu otomobilin hiç mi eksiği yok? Açık konuşmak gerekirse VW mühendisleri yeni Golf’ü eskiye göre yol tutuş, performans, tüketim ve iç mekan konusunda hissedilir şekilde iyileştirmişler. Ama ön yan cam hizasında oluşan rüzgar sesinin bu otomobilde daha az olmasını beklerdim. Ayrıca yine kullanma fırsatı bulduğum 2.0 TDI 150 HP’lik manuel versiyonda motor sesi de kabinde biraz fazlaca duyuluyor. Dünya çapında 38 yılda 29.1 milyon adet, 1994’ten beri ise ülkemizde yaklaşık 90.000 adetlik satış rakamına ulaşan Golf,  yeni nesliyle de her zaman olduğu gibi çok iddialı. Otomobilde artık ESP, elektromekanik park freni ve AutoHold, yorgunluk tespit sistemi (Fatique Detection), ikincil çarpışma freni (Multi Collusion Brake), elektronik dinamik diferansiyel kilidi XDS ve dinamik direksiyon önerisi (DSR) gibi özellikler, standart olarak sunuluyor. Yeni Golf 1.4 TSI 140 HP ACT DSG Comfortline, 59.600 TL’lik fiyata sahip.

Yeni VW Golf 2013 tavsiye edilen Türkiye satış fiyatlarına ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Yeni 2013 VW Golf 1.4 TSI 140 HP ACT DSG ilk sürüş – test videosuna ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Yeni (2013) VW Golf 1.4 TSI 140 HP ACT DSG teknik özellikler – fabrika verileri:

Motor 1395 cc, 4 silindirli, turbo, direkt benzin enjeksiyon, 16V
Şanzıman 7 ileri oranlı DSG (çift kavramalı şanzıman)
Güç 140 HP @ 4500-6000 d/d
Tork 250 Nm @ 1500-3500 d/d
0-100 km/s 8.4 sn
Maksimum hız 212 km/s
Yakıt tüketimi (ortalama) 4.7 lt/100 km
Boyutlar (u/g/y) 4255 / 1790 / 1452 mm
Bagaj hacmi 380-1270 lt
CO2 emisyonu 109 g/km

Otomobille ilgili diğer linkler:

Yeni VW Golf’ün fotoğraf galerisi için BURAYA, teknik bilgileri için BURAYA, ilk haberi için BURAYA, iç mekan videosu için BURAYA, dış tasarım videosu için BURAYA, Golf GTI Paris Motor Show videosu için BURAYA, Golf tarihçesi içinse BURAYA tıklayabilirsiniz!

Yeni VW Golf 1.6 TDI DSG’nin video testine ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

5 YORUMLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler