Sürüş izlenimi-test: Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 90 HP

Yeni jenerasyonuna kavuşan Peugeot Partner; göze hoş gelen tasarımı, geliştirilmiş süspansiyonu, arttırılmış konfor özellikleri ve fonksiyonel yapısıyla MPV’lere rakip olacak düzeyde.

Fransız üreticiyi kombivan sınıfında temsil eden Partner modeli, Peugeot 308 ve Citroen C4’ün de geliştirildiği PSA’nın 2 numaralı platformunda yükselen yeni jenerasyonuna kavuştu. Partner Tepee olarak adlandırılan yeni model, özellikle MPV’leri aratmayan sürüş özellikleri ve fonksiyonelliğiyle dikkat çekiyor. Partner Tepee’nin selefi olan modelse, Partner Origin Van ve Origin Kombivan seçenekleriyle hayatını sürdürüyor.

Birçok amacı tek karoserle karşılıyor

Önce hafif ticari araçların koltuklu versiyonları olarak tanıştığımız, ama giderek yaygınlaşarak ticari versiyonlarından farklı isimler alan kombivanlar, tek bir karoserle birçok amaca birden hizmet edebiliyor. Örneğin bu tür bir araçla, gündüz küçük işletmenizin tüm mal ve eşya taşıma işlerini yapabilir, akşam ailenizle yemeğe çıkabilirsiniz. Bu iki farklı amacı karşılayabilmenin temel formülü ise tasarım ve konfor özelliklerini geliştirmek. Peugeot da bunu başarmış.

Konfor ve fonksiyonellik ön planda

Otomobilin uzunluğu (+243 mm), genişliği (+86 mm) ve dingil mesafesi (+35 mm) arttırılmış, yüksekliğiyse azaltılmış (-9 mm), süspansiyon sistemiyse konfor yönünde geliştirilmiş. Arka süspansiyon sisteminde diğer birçok kombivandaki yaprak yaylı sistemin aksine, bağımsız süspansiyon kullanılması sürüş konforuna olumlu etki ediyor. Binek otomobilleri aratmayan zengin bir donanım kullanılmış ve fonksiyonellikte öne çıkan üç bağımsız arka koltuğa yer verilmiş. Toplam hacimleri 76 litreyi bulan çeşitli eşya gözleri ve koltuk sırtlıklarındaki tepsiler de, fonksiyonelliği arttıran diğer özellikler. Karmaşaya yer verilmeden, net çizgilerle tasarlanmış aydınlık kokpitte, sürücü ve yolcuları rahat ettirmek için birçok özellik var: Bunlar arasında irili ufaklı eşya gözleri, yükseğe konumlandırılmış vites topuzu, tavan rafı, koltuk sırtlarındaki tepsiler, ayrı ayrı katlanabilen üç bağımsız arka koltuk sayılabilir. Ergonomik açıdan tek sorun ise, vites konsoluna yerleştirilmiş olan cam açma-kapama butonları. Keşke bu butonlar kapı içlerinde olsaydı. Aracın 505 litrelik büyük bagajı, koltuk kombinasyonları sayesinde 3000 litreye kadar çıkartılabiliyor. Düz ve plastik kaplamalı bagaj zemini de, etkin yükleme ve kolay temizlenme konularında önemli avantajlar sunuyor.

1.6 dizel motor 90 HP güç üretiyor 

Test aracımızda, PSA modellerinden tanıdığımız 1.6 litrelik HDi motor bulunuyordu. 75 HP ve 90 HP olmak üzere iki farklı seçenek sunan bu motora, ileride 110 HP’lik üçüncü bir seçenek daha eklenecek. Kullanma fırsatı bulduğumuz 4000 d/d’de 90 HP güç üreten versiyon, 1750 d/d’de 215 Nm’lik maksimum torka sahip. 5 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen motor, 1422 kg boş ağırlığa sahip otomobili 14.3 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor ve araca 160 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Partner Tepee’nin ortalama yakıt tüketimi ise 100 km’de 7.0 litre. Bu değerler, otomobilin performanstan çok, fonksiyonel kullanım ve yakıt ekonomisine yönelik geliştirildiğini ortaya koyuyor. Aracın yüksek oturma konumu, net ve kesintisiz görüş açıları yaratıyor. Motor ile şanzımanın uyumu başarılı. Direksiyonun tepkileri yerinde. Yol tutuş yeterli seviyede. Yükseğe konumlandırılmış vites kolu, rahat bir kullanım sağlıyor.

Opsiyonel de olsa ESP ilk kez sunuluyor

Partner Tepee, üç bağımsız arka koltuğuyla rakiplerinden ayrıldığı gibi, sınıfında ilk opsiyonel ESP’yi sunmasıyla da (ESP, ASR ve Hill Holder’dan oluşan Emniyet Paketi 700 TL) öne çıkıyor. Otomobilin 75 HP’lik baz modelinin fiyatı 27.450 YTL, ancak bizim test aracımız olan 90 HP’lik Premium Pack donanımının fiyatı 33.700 TL. Partner Tepee; iç mekanı modüler, az yakıt tüketen, konforlu ve büyük bagajlı bir araç isteyenlerin üzerinde durmaları gereken önemli bir seçenek.

 

Yazı: Emre Anamur / Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

 

Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 90 HP teknik özellikler:

Motor:                                    4 silindirli, 1560 cc, turbodizel

Maks. güç:                              90 HP @ 4000 d/d

Maks. tork:                             215 Nm @ 1750 d/d

Maks. hız:                               160 km/s

0-100 km/s:                            14.3 sn

Boyutlar (uz/gen/yük):           4380 / 1810 / 1801 mm

Boş ağırlık:                             1422 kg

Bagaj hacmi:                          505/3000 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       5.0 / 5.7 / 7.0 lt /100 km

Fiyat:                                      33.700 TL (Test edildiği tarihte)

 

+          Fonksiyonellik, büyük bagaj, üç bağımsız arka koltuk

-           Cam açma-kapama butonlarının yeri, performans


Yazar: Emre Anamur Haber Tarihi: 12 Mart 2009 Okuyucu Yorumu: 1


 

 


İlgili Haberler

Sosyal Medyada Paylaş



Okuyucu Yorumları

  1. mustafa alıcı, 11 Haziran 2012 - 22:21

    şu aracın torpido çalışması eski kasayla ne farkı var eskisi zaten kötüydü dış görünüm olarakta pek fark yok anlamakta guçlük cekiyorum bunun neresi yeni kasa

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*    *