Mercedes-Benz Citan’ın ilk fotoğrafları ve teknik özellikler

Adını 3 Şubat 2012 tarihinde dünyada ilk kez www.otomobil.com.tr otomobil haber portalımızda duyduğunuz Mercedes-Benz Citan bugün uluslararası basına Hollanda’nın Amsterdam şehrinde tanıtılıyor. Sitemizin editörlerinden Tarık Akagün de şu an Amsterdam’da ve Mercedes-Citan’ın ilk teaser fotoğrafını sizlerle paylaşıyoruz. 2012’de üretilecek, 2012 sonbaharında 2013 model olarak satışa sunulacak olan Mercedes-Benz Citan’ın teknik özellikleri açıklanır açıklanmaz sizlerle paylaşacağız. Citan’ın fiyatı konusunda bir bilgi elde etmek için satış tarihinin yaklaşmasını beklememiz gerekiyor.

Güncelleme, 27 Ekim 2012: Mercedes-Benz’in yeni ticari aracı Citan’ın (2013) Türkiye fiyatı belli oldu. Habere ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

Mercedes-Benz Citan hakkında daha önce yayınladığımız kapsamlı habere ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

Mercedes-Benz Citan’ın daha önce yayınlamış olduğumuz videosu için BURAYA , resmi videosu için BURAYA tıklayınız!

GÜNCELLEME:

Mercedes-Benz Citan 16 Nisan 2012 tarihinde Hollanda-Amsterdam’da tanıtıldı

Akşam saatlerinde dünya medyasındaki ilk teaser fotoğraflarını yayınlamış olduğumuz Mercedes-Benz Citan 2012’nin örtüsü Amsterdam’daki uluslararası basın toplantısında kalktı.

Mercedes-Benz Citan’da 3.94, 4.32 ve 4.71 metre olmak üzere üç farklı uzunlukta üç farklı karoser seçeneği bulunuyor. Bunlardan ilki 5 koltuklu Mercedes-Benz Citan Mixto. İki adet sürgülü kapıya sahip olan Mixto’nun arka koltuk sırası öne katlanabiliyor. İkinci karoser seçeneği Mixto’nun uzun dingil mesafeli versiyonu. Üçüncü seçenek ise Mercedes-Benz Citan crewbus adlı versiyon. Crewbus’ta da Mixto’daki gibi 5 kişilik oturma kapasitesi var ancak dingil mesafesi daha uzun ve sürgülü kapılar da isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor. Mercedes-Benz Citan versiyonları, kullanıcısına 2200 kg’ye kadar taşıma kapasitesi sunuyor.

Mercedes-Benz modellerinin karakteristik ön yüzüne sahip olan Citan 2012, zengin donanım sunmanın yanı sıra ergonomi ve konfor konularında da hayli iddialı. Yüksek güvenlik standartları sunan (ABS, ESP ve 6 havayastığı standart donanımda yer alıyor) Mercedes-Benz Citan , Alman üreticinin van model gamını tamamlayıcı nitelikte bir araç olarak konumlandırılıyor. . Mercedes-Benz Citan’ın Renault menşeli yüksek torklu direkt enjeksiyonlu 1.5 dCi turbodizel motorları 75 HP, 90 HP ve 110 HP güç üretiyor. BlueEFFICIENCY teknolojili ve ECO start/stop sistemli yine Renault menşeli 1.2 litrelik benzinli motor ise 112 HP güç üretiyor. Motorların ortalama yakıt tüketim değerinin 5 lt/100 km’nin altında olacağı ifade edildi. Sürücünün rahat kullanmasını sağlamak amacıyla orta konsola konumlandırılan joystick tasarımlı vites kolu, motor versiyonuna göre değişmekle birlikte 5 veya 6 ileri şanzımanları kontrol ediyor. Türkiye’de sadece 90 ve 110 HP’lik 1.5 dCi motor seçenekleri satılacak. Mercedes-Benz Citan Türkiye satışı 2012 yılının sonunda 2013 model olarak başlayacak.

Mercedes-Benz Citan’ın fotoğraf galerisi yayına girdi, ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

Mercedes-Benz Citan 109 CDI Kombi’nin ilk sürüş – test yazısına ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!


Yazar: Otomobil.com.tr Haber Tarihi: 16 Nisan 2012 Okuyucu Yorumu: 11


 
Get Adobe Flash player
 


İlgili Haberler

Sosyal Medyada Paylaş



Okuyucu Yorumları

  1. seckin, 16 Nisan 2012 - 21:20

    motorlar acaba renault menşeiilimi yoksa mercedes motorumu?

    • Emre Anamur, 16 Nisan 2012 - 21:40

      Sayın okuyucumuz, evet tüm motorlar Renault menşeli. Dizeller 1.5 dCi, benzinli motor ise 1.2 litrelik. Habere motor detaylarını ve otomobilin Türkiye satış tarihini ekledik. Saygılarımızla.

  2. Seznur, 17 Nisan 2012 - 02:36

    Mercedes’in Renault motorlarını kullanmasına aslında kısmende olsa şaşırmamış değilim merak ettiğim birşey var Mercedes kendi motorlarında kullandığı Blue Efficiency teknolojisini olduğu gibi Renault motorunamı aktardı yoksa var olan teknolojiyi Renault motoruna göremi uyarladı ?

  3. Fatih Burs, 17 Nisan 2012 - 10:08

    İç mekan beklenenden de kötü. Araç fotoğrafçıların ustalığıyla bazı karelerde güzel ancak, basın toplantısındaki özensiz fotolarda gerçek yüzünü (kalitesizliğini) saklayamıyor. O kadar ki Kangoo’dan bile daha kötü. Bir de Türkiye’de 1,2 benzin motor ve 75 HP dizel motorlar yok. Sebep? Bu araç Mercedes ya! Alan öküz hız yapacak. Yoksa (gitmiyorsa) Mercedes olmaz! Allah bildiği gibi yapsın topunuzu (Bu motorları getirmeyerek bu anlayışı körükleyen MB yetkililerinden bahsediyorum).

  4. 'Eren TAN', 17 Nisan 2012 - 15:59

    Sevgili Favori Mersom;
    Reno ile olan ilişkiniz hayırlı olsun..! Fakat Ben Citan’a aşık olmama rağmen içini kınıyorum! Ben çizim olarak Mercedes A Class’a benzeyeceğini umuyordum. Pekii içi ne tür biçim?? Kusura bakmayın ama arabaya aşık olamama rağmen iğrenç bir içe sahip! Keşke A Serisi’nin içini anımsatsaydı birşey olmayacaktı ama… :S

  5. abdullah metin, 25 Nisan 2012 - 15:56

    4 araç için aracın anahtar teslım fıyatı hakkında bilgi vrirseniz svinirim

    • Tarık Akagün, 25 Nisan 2012 - 17:08

      Sayın Abdullah Metin,
      Aracın fiyatları maalesef henüz açıklanmadı. Fiyatlar için yılın son çeyreğini beklememiz gerekecek.

  6. Mehmet Ömür Özcan, 23 Ağustos 2012 - 17:00

    kangonun kokpiti daha şık ve hoş mersedesi niye alayım ki bunu almak enayilik

  7. ömer, 25 Mart 2013 - 10:04

    2 yıl boyunca kango kullandım kangodan farklı gelen birtek direksiyon simidi mercedes ruhunu bulamadım açıkcası

  8. zafer savaşeri, 1 Ekim 2013 - 20:47

    mersedes 125 130 yıllık tarihinde büyük hata yapmıştır reno ile ortak araç üretmede mersedes parca yapabilir bir başka firmalara ama yarı ondan yarı ondan mersedes yapamaz yapmamalı.neyse o mersedes o mersedesin kırması yarısı olmaz.

  9. zafer savaşeri, 1 Ekim 2013 - 20:50

    mersedes bu hatasını telafi etmesi lazım.mersedes mersedes tir ortak olmaz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>