Perşembe, Mart 28, 2024
spot_img
Ana SayfaTestlerİlk sürüş - Test: Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x2

İlk sürüş – Test: Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×2

Nissan’ın başarılı kompakt crossover modeli Qashqai, yeni 1.6 litrelik dizel motora kavuşuyor. 230 milyon Euro tutarında yatırımla geliştirilen ve 30’dan fazla patente sahip olan yeni motoru Malaga’da kullandık. Nissan’ın son dönemde en çok ilgi gören ve başarılı satış rakamlarına ulaşan modeli Qashqai, sunacağı yeni dizel motoruyla yine adından çok söz ettireceğe benziyor. 2.0 dCi’nin yerini alacak olan yeni Pure Drive 1.6 dCi; düşük yakıt tüketimi, düşük karbondioksit salınımı, bunlara karşın düşük devirde elde ettiği 320 Nm’lik torkuyla dikkat çekiyor.

Satışı 1 milyonu geçti

Üretimi 2006 yılının son aylarında İngiltere’deki Sunderland fabrikasında başlayan Qashqai, o günden bu yana 1 milyon adedin üzerinde satılmış. Bu satışın yüzde 80’inin Nissan’a yeni müşteri kazandırmış olması da marka için çok önemli bir istatistik. Qashqai ürün gamına 2008’in sonbaharında eklenen Qashqai+2 modeli de yedi kişilik iç mekânıyla kalabalık ailelere hitap ediyor. 2010 yılının ilkbaharında makyajlanan Nissan Qashqai, Dualis adıyla ABD pazarında da satılıyor.

“Downsizing” ürünü

Bildiğiniz gibi otomobil üreticileri, gerek yasalarla düzenlenen katı emisyon kuralları gerek gelişen çevre duyarlılığı gerekse rekabet koşullarının bir sonucu olarak, üretilen maksimum güç ve torktan taviz vermeden, motorlarının silindir hacimlerinde küçülmeye gitmeye, bunun sonucunda da daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon elde etmeye başladılar. İşte Qashqai’nin yeni motoru olan 1.6 dCi de bu “downsizing” anlayışının bir ürünü. 2.0 dCi’nin yerini alacak olan bu motor, ondan 20 HP daha az güç üretiyor (130 HP) ama maksimum torku onunla aynı: 320 Nm. Öte yandan, yeni motor 2.0 dCi’den yüzde 24 oranında daha düşük yakıt tüketiyor (4.5 lt/100 km). Karbondioksit salınımı ise 155 g/km yerine 119 g/km. Elbette Stop/Start sistemi ve enerji geri kazanım sisteminin bu sonuçlara etkisi büyük. Denk karşılaştırma yapmak için 2.0 dCi manuel 4×2’yi ele aldığımızda, otomobilin maksimum hızı 4 km/s daha düşük, 0-100 km/s hızlanması ise 0.8 saniye daha kötü. Fiyatı henüz açıklanmamış olsa da, en azından Türkiye için konuşursak, vergi avantajı sayesinde 2.0 dCi’den daha düşük olacağı kesin. Kısacası, genel olarak bakıldığında, yeni motorun avantajlarının dezavantajlarından çok daha fazla olduğu açıkça görülüyor.

Malaga’da kullandık

Renault-Nissan ittifakının bir ürünü olan ve hiç kuşkusuz ilerleyen dönemde Nissan’ın diğer modellerinin yanı sıra Renault modellerinde de göreceğimiz Pure Drive 1.6 dCi motoru, Qashqai üzerinde Malaga ve çevresinde kullanma fırsatı bulduk. İlk çalıştırma anında dizel olduğunu belli eden ama ısındıkça ve hız arttıkça sessizleşen motor, düşük devirde elde edilen 320 Nm’lik torkun yardımıyla başarılı bir çekiş sunuyor. İlk hızlanmada 1498 kg boş ağırlığa sahip Qashqai’yi taşımakta zorlanmayan motorun 6 ileri manuel şanzımanla uyumu iyi. Vites kolu ergonomik ve vitesler yolları net. Ancak bu motorda, otomatik ya da CVT şanzıman seçeneği sunulmayacak olması önemli bir handikap. Ara hızlanma gerektiren sollamalarda ve rampalarda hızın düştüğü anlarda bile çekiş son derece başarılı. Düşük yakıt tüketimi ve emisyonda etkili olan Stop/Start sistemi hızlı ve sorunsuz çalışıyor. Sistemi kapatma imkânı da sunulmuş. Ortalama 4.5 lt/100 km’lik tüketim değeri, bu araca sahip olacak Nissan müşterilerini memnun edecektir. 119 g/km’lik (Emisyon tablosunda “B” harfine denk geliyor) emisyonun ise çevreye daha az zarar verme konusunda başarılı bir değer olduğunu belirtelim.

AVM ilk kez C segmentinde

Qashqai’nin yeni motorunu kullanmak için gittiğimiz Malaga’da yeni bir donanımla da karşılaştık: Around View Monitor (AVM). 360 derecelik çevre kamerası olarak tanımlayabileceğimiz bu sistem dünyada ilk kez 2007 yılında Japonya’da satılan Nissan Elgrand modelinde kullanıldı. Biz ilk kez Nissan markalarından olan Infiniti’nin EX ve FX modellerinde kullanmıştık. 10 km/s hıza kadar çalışan sistem, aracın etrafına dağıtılmış dört kameranın görüntülerini birleştiriyor ve size aracın etrafını 360 derece kuş bakışı olarak görüntülüyor. Bu sayede tüm manevralarınızı güvenli bir biçimde yapabiliyorsunuz. Sistem Qashqai ve Qashqai+2 modellerinde 2012’de opsiyonel olarak sunulmaya başlanacak. Böylece Nissan Qashqai, AVM sistemine sahip olan ilk C sınıfı modeli oldu. Lansmanda aldığımız bir diğer haber ise, 2012 yılında 1.6 litrelik 117 HP benzinli motora CVT şanzıman seçeneğinin eklenmesi oldu.

Eli daha da kuvvetlenecek

Nissan Qashqai, Türkiye’de kompakt crossover’lar arasında en fazla tercih edilen modeller arasında başı çekiyor. Yeni 1.6 dCi motor, hem Qashqai hem de Qashqai+2’de yer alacak ve yüksek torkunun yanı sıra düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekecek. 1598 cc olmasının yaratacağı vergi avantajı da onu 2.0 dCi’nin karşısında albenili kılacak. Otomatik şanzıman seçeneği sunmaması ise, şimdilik tek dezavantajı gibi görülüyor. Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×2’nin Türkiye fiyatı henüz açıklanmadı.

Emre Anamur – Malaga/İspanya

ÖNEMLİ GÜNCELLEME: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 HP Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni haberimize ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

 

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×2

Fabrika verileri

Motor:        1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbodizel

Şanzıman:  6 ileri manuel

Maksimum güç:   130 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork:  320 Nm @ 1750 d/d

Maksimum hız:    190 km/s

0-100 km/s:         10.3 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4330 / 1780 / 1615 mm

Bagaj hacmi:        410-860 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       5.5 / 3.9 / 4.5 lt/100 km

Satışa sunulma tarihi:   2012’nin ikinci yarısı

 

+       Motor hacmi düşük, 320 Nm tork, tüketim, emisyon

–        Otomatik şanzıman seçeneği yok

 

CO2: 119 g/km    B

16 YORUMLAR

  1. Bu motor Nissan için büyük avantaj olacak fakaaaat gene otomatik veya CVT vitesi opsiyon olarak sunmaması malesef gene diğer markalara yönelmeye sebep olacak bir durum olacak.Nissan’ın bu satış politikasını anlayamıyorum.Senelerdir ifade ediyorum,Türkiye şartlarında en mükemmel birliktelik,dizel motor ve otomatik vites birlikteliğidir.20 senedir otomobilleri ve otomobil piyasasını takip eden ve önerilerde bulunan birisi olarak,Nissan’ın bu birlikteliği sunmamasının satışlarını en %30 etkilediğini düşünüyorum.
    Kendim bu yüzden Qashqai değil Peugeot 3008 aldım.Bu arada belirteyim 2. aracım Nissan JUKE’tür.Taraflı yorum yaptığım düşünülmesin diye belirtiyorum.

  2. Nissan diyorum başka birşey demiyorum umarım iç kısımda daha kaliteli deri döşemeli vs. modellerinide türkiyeye getirirler gerçi thalatçı firmadan pek birşey beklemek yanlış olur.

  3. 83.000 TL bu araca verilmez tek artısı motor ona diyecek yok ama gerisi boş iç tasarım çok basit teyp desen kalitesiz o sistemi koymuşsun bari biraz kaliteli birşeyler yapsaydın biraz gösterge hoş duruyor motor desen herşeyi görünüyor bi kapak koyamamışlar 2003 model Fiat stilo da bile motor kaputunu açtığında aküyü bile göremiyorsun herşey kapaklı.83,000 tl verdikten sonra çok daha güzel araçlar var.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler