İlk sürüş / test: MINI John Cooper Works Coupe

MINI Coupe’nin en güçlü versiyonu olan John Cooper Works Coupe’yi Almanya’da düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde kullanma fırsatı bulduk. Otomobilin 1.6 lt’lik 211 HP gücündeki John Cooper Works versiyonundan başka 1.6 lt 184 HP Cooper S,  1.6 lt 122 HP Cooper, 2.0 lt 143 HP Cooper SD seçenekleri de mevcut.

Daha alçak

Ailenin en sportif üyesi olan MINI Coupe aynı zamanda ilk iki kişilik MINI. Önden görünüm olarak hatchback kardeşleriyle benzeşen coupe, hatchback’e göre daha düz ön camıyla ve 52 mm alçak tavanıyla farkını ortaya koyuyor. Yandan görünüm olarak ise MINI tasarımcılarının “kask” tarzı adını verdiği bir çizgi söz konusu. Bu tasarımda otomobilin tavan kısmı “kep” izlenimi veriyor. Bu kepin arka kısmındaki tavan spoyleri rüzgârı bagaj üstündeki spoylere yönlendirerek otomobilin yüksek hızda yola daha iyi basmasına katkıda bulunuyor. Bagaj spoyleri 80 km/s hıza gelince otomatik olarak açılıp, 60 km/s’nin altına düşünce de otomatik olarak kapanıyor. Tabi bu işlemi hızdan bağımsız olarak içerideki bir düğmeye basarak da yapmak mümkün. Tavan spoylerinin bir faydası da yağışlı havalarda arka camın daha az kirlenmesini sağlıyor olması.

Otomobilin ön konsolu alıştığımız MINI çizgisinde ve yuvarlak gösterge grupları ve şalter tipi kumandalar MINI’ye ilk defa binecek olanların dikkatini çekecek detaylar. Kırmızı detaylar ve alüminyum detaylar bu otomobilin renkli karakterine tam anlamıyla uymuş.

Otomobilin sürücü koltuğuna geçildiğinde hatchback MINI’lere göre daha basık bir iç mekan göze çarpsa da, tavan döşemesinin kafa üstüne gelen bölgesine içbükey kıvrım verilmiş olması baş mesafesinde sorun yaşanmasını engellemiş. Son dönemde BMW Grubu ürünleri içinde yurtdışında kullandığım hepsinde olduğu gibi bu araçta da internet erişimi mevcuttu. İphone uyumlu MINI Connected adı verilen bu sistemde Google’a girip, Facebook ve Twitter’dan gelen mesajlarınızı okuyabilirsiniz. Bana pek hitap etmese de birçok kişinin hoşuna gidecek bir özellik.

Sürüş nasıl?

Gelelim bu otomobildeki en önemli noktaya, sürüş özellikleri ve performansa. Kendi gamı içinde seri başı olan John Cooper Works Coupe gerçek bir sürücü ve performans otomobili. Otomobilde bulunan 1.6 litrelik, direkt benzin enjeksiyonlu, çift girişli (twin scroll) turbolu motor, alüminyum bloğa, güçlendirilmiş pistonlara, yüksek dayanımlı silindir kafalarına ve daha çabuk soğuma özelliğine sahip sodyumla doldurulmuş egzoz supaplarına sahip. Bunlar MINI CHALLENGE Clubsport yarış serisinden adapte edilmiş teknik çalışmalar. 211 HP güç ve 260 Nm tork üreten bu motor otomobili kıpır kıpır yapmış. Motor alt devirlerden itibaren devir çevirmeye çok istekli. Bu güç 6 ileri oranlı manuel şanzımanla yola sorunsuz olarak aktarılıyor. Standart versiyondan daha sert süspansiyona, daha kalın viraj demirlerine sahip otomobilin taban yüksekliği de 10 mm azaltılarak ağırlık merkezi aşağıya çekilmiş. Bunları tamamlayansa direkt tepkili direksiyon sistemi.

Sonuç

Özetlemek gerekirse: hızlı, kıvrak ve dengeli. Bu otomobilin tasarımını beğenip beğenmemek kişiden kişiye değişse bile, bu otomobil hakkında tartışma götürmeyecek bir gerçek otomobilin adeta keyif veren maddeler gibi bağımlılık yapacak sürüş dinamikleri.

 

Fabrika verileri/teknik özellikler:

Motor:                                          1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo

Şanzıman:                                    6 ileri manuel

Maksimum güç:                          211 HP @ 6000 d/d

Maksimum tork:                         260 Nm @ 1850-5600 d/d (overboost ile 280 Nm)

Maksimum hız:                            240 km/s

0-100 km/s:                                 6.4 sn

Bagaj hacmi:                                  280 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):        3734 / 1683 / 1384

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):   9.4 / 5.8 / 7.1 lt/100 km

Fiyat:   -

CO2 emisyonu:                                 165 g/km

 

+   Direksiyon tepkisi, canlı sürüş

-   Ön çapraz görüş hatchback’e göre kötü

 

Otomobille ilgili fotoğraf galerisine BURAYA tıklayarak ulaşabilirsiniz!


Yazar: Tarık Akagün Haber Tarihi: 12 Aralık 2011 Okuyucu Yorumu: 1


 

 


İlgili Haberler

Sosyal Medyada Paylaş



Okuyucu Yorumları

  1. Vadaaaa, 8 Mart 2013 - 00:26

    Tesekkurler sagolunn

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*    *