İlk sürüş – Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 HP

Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımı gerçekleştirilen Dacia Lodgy’nin basın toplantısı ve test sürüşü organizasyonu, Renault’nun 80 yıldır faaliyet gösterdiği Fas’ta düzenlendi. 1 milyar Euro tutarında bir yatırımla üretime geçen Fas-Tanger fabrikasının bantlarından çıkan Dacia’nın bu ilk kompakt MPV modelini Marakeş ve çevresinde kullanma fırsatı bulduk.

 

“B0” platformunda geliştirildi

Dacia Lodgy, Dacia’nın yanı sıra, kompakt sınıfta yer alan Renault ve Nissan modelleri için de kullanılan “B0” adlı platformda geliştirildi. 5 ve 7 kişilik iç mekan seçenekleri sunan Lodgy, 5 kişilik versiyonda 4498 mm uzunluğa, 1751 mm genişliğe ve 1682 mm yüksekliğe sahip. Otomobilin dingil mesafesi ise 2810 mm. 7 kişilik versiyon; uzunluk, genişlik ve dingil mesafesi değerlerini 5 koltuklu kardeşiyle paylaşıyor ancak bu versiyonun yüksekliği 1679 mm. Önden bakıldığında modern bir tasarıma sahip olan otomobil, yandan ve arkadan bakıldığında biraz hantal gözüküyor. Otomobilin bagaj hacmi, koltuk kombinasyonlarına göre değişiklik gösteriyor. Yedi kişilik kullanımda 207 litreye düşen hacim, beş kişilik kullanımda 827 litreyle (koltuklar takılıyken 634 lt) övgüyü hak ediyor. 3’üncü ve 2’nci sıradaki koltukları öne katlar, Lodgy’yi iki kişi kullanırsanız bu hacim 2617 litre (koltuklar takılıyken 1861 lt) gibi rekor bir seviyeye çıkıyor. Bu yüksek rakamlarda, az önce hantal olarak bahsettiğimiz arka tasarımda yer alan, özel önem gösterilerek tasarlanan ve bu sayede dik ve geniş bir şekilde açılan bagaj kapağının payı büyük. Tüm Dacia modellerinde olduğu gibi, gereksiz masraf çıkartarak maliyeti arttırmaması için, farlarda ve stop lambalarında xenon ve led teknolojisine ise yer verilmemiş.

 

İç mekan işlevsel ve ergonomik

Lodgy’nin iç mekanında, bir MPV’den beklenen işlevselliğe yer verilmiş. İrili-ufaklı, açık ve kapalı eşya gözlerinin toplam hacmi, donanım versiyonuna göre 30 litreye kadar çıkıyor. Toplam üç adet bardaklık bulunan kokpitte sert plastik malzeme kullanılmasının nedeni ise elbette düşük maliyet elde etme hedefi. Otomobilde yedi yetişkin rahat bir yolculuk yapabiliyor. Çünkü üçüncü koltuk sırasınde 144 mm diz ve 866 mm baş mesafesi sunuluyor. İkinci sıradaki diz mesafesi ise 177 mm. İç mekandaki çok önemli bir özellik ise, Dacia modellerinde ilk kez olmak üzere, elektrikli cam ve ayna kumanda birimlerinin kapı içine yerleştirilmiş olması. Bu da diğer Dacia’larda ön konsol (cam) ve el freni bölgesinde (ayna) olan bu birimlere getirilen ergonomi eleştirisinin artık yapılmamasını sağlayacak. Lodgy, kardeşlerinden daha ergonomik kumanda birimleri sunmakla da kalmıyor, yeni teknolojilerle de dikkat çekiyor. Yine bir Dacia modelinde ilk kez yer verilen Media Nav adlı multimedya sistemi (opsiyonel olacak), 7 inç’lik renkli ve dokunmatik ekran aracılığıyla ses sistemi, navigasyon ve bluetooth bağlantılı telefona kumanda etmeye olanak tanıyor. Ayrıca bu ekranın köşesindeki usb ve aux girişleri, harici cihaz bağlamayı da mümkün kılıyor. Hız sınırlayıcı da Dacia için bir ilk. Bu sistemin açma-kapama kumandası ön konsolun alt kısmında, hız arttırma-azaltma kumandası ise direksiyon simidinde yer alıyor. Sade tasarımlı ve rahat okunan gösterge birimlerinde de bir iyileştirmeye gidilerek, yol bilgisayarının dijital ekranı üç satırlı hale getirilmiş ve verilen bilgilere anlık yakıt tüketimi ile hız sınırlayıcı eklenmiş. Parlak siyah renk kullanımı ve krom ayrıntılarla şıklaştırılan ön konsolda yer alan klima da Dacia mühendislerinin elden geçirdiği bir birim. Klima, yedi kişilik iç mekanın hızlı ve homojen bir şekilde ısıtılıp soğutulabilmesi mümkün kılması için geliştirilmiş ve çeşitli bölgelere yerleştirilerek her koltuk sırasına hizmet vermeyi sağlayan hava kanallarıyla desteklenmiş. Lodgy, ayrıca ikinci koltuk sırasında üç adet üç noktalı Isofix çocuk koltuğu bağlantısı sunan ilk Dacia modeli. 

İki farklı dizel motorla gelecek

Bazı pazarlarda benzinli motor seçenekleri de sunacak olan Dacia Lodgy, Türkiye’ye 5 ileri manuel şanzımanlı 1.5 dCi 90 HP ve 6 ileri manuel şanzımanlı 1.5 dCi 110 HP dizel motorlarla ithal edilecek. Fas’ın turistik şehri Marakeş ve çevresinde kullandığım 110 HP’lik motor, 1750 d/d’de 240 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 175 km/s, 0-100 km/s hızlanması ise 11.6 sn olarak açıklanan Lodgy’nin en öne çıkan özelliği ise düşük yakıt tüketimi. Ortalama 4.4 lt/100 km motorin tüketerek kullanıcısına 1100 km menzil sunan otomobilin karbondioksit salınımı ise 116 g/km.

Süspansiyon konforuyla öne çıkıyor

Geliştirilmesi sırasında farklı zemin ve hava koşullarında toplam 2 milyon km test edilen Dacia Lodgy’yi biz de yaklaşık 130 km kullandık. Bu mesafenin yaklaşık 100 km’sinde zemin son derece bozuk asfalt ve yer yer de topraktı. Buna karşın Lodgy, iç mekana bir olumsuzluk hissettirmemeyi başardı. Kısacası, Dacia modellerinin süspansiyon konforu bu modelde de aynen korunmuş. Öte yandan, Lodgy kardeşlerinden daha sessiz olmasıyla beğenimizi kazandı. Basın toplantısında yapılan bir açıklama, bu tespitimizi doğrular nitelikteydi: “Motor bölmesindeki yalıtım malzemesinin miktarı, diğer Dacia modellerine göre yüzde 30 arttırıldı.Rüzgar gürültüsü; özellikle kapıların etrafındaki ekler, kullanılan ekstra köpük ve contalar sayesinde daha da azaltıldı”. Performans konusunda üst seviyede olmayan ve zaten bunu da hedeflemeyen Lodgy 1.5 dCi’nin motoru, 6 ileri manuel şanzımanla uyumlu çalışıyor. Şanzımanın geçişleri net. Direksiyon sistemi ise, diğer Dacia modellerindeki gibi fazla net ve hızlı değil. Görüş açıları geniş ve sorunsuz olan otomobilin her donanımında iki havayastığı, ABS ve ESP standart olarak sunulacak ve elbette bu da Dacia için bir ilk. Arka park sensörü de donanıma eklenen güvenlik ve konfor unsurlarından biri. Öte yandan, basın toplantısında sizler için sorduğumuz soruya; maliyeti arrtırması nedeniyle ilk etapta Lodgy ürün gamında otomatik şanzıman bulunmayacağı, ancak ileriki dönemde yer verilebileceği cevabını aldığımızı belirtelim.

 

Kasım’da Türkiye’de

Dacia Lodgy’nin Türk otomobil severlerle ilk buluşması 2-11 Kasım 2012 arasında düzenlenecek olan İstanbul Autoshow’da gerçekleşecek. İki dizel motor, 5 ve 6 ileri manuel şanzımanlar, Laureate donanım seçeneği ve 5-7 kişilik iç mekanlarla satılacak olan Lodgy’nin Türkiye fiyatı henüz açıklanmamakla birlikte, biz baz fiyatın 30.000-40.000 TL arasındaki bantta olmasını bekliyoruz. Bazı pazarlarda Mayıs ayında satışa sunulacak olan otomobilin Fransa baz fiyatı benzinli model için 9900 Euro olarak açıklandı. 1.5 dCi 90 HP için 14.900 Euro, 1.5 dCi 110 HP için ise 15.500 Euro isteniyor. Bu cazip fiyatlar Türkiye’ye yansıtılabilirse (Duster’da yansıtılmıştı), bizce Dacia Lodgy Türkiye’de çok da büyük olmayan kompakt MPV pazarını büyütür ve yüksek satış adetlerine kolayca ulaşır.

DACIA LODGY’NİN 51 FOTOĞRAFTAN OLUŞAN KAPSAMLI FOTOĞRAF GALERİSİNE ULAŞMAK İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ.

DACIA LODGY’NİN CENEVRE OTOMOBİL FUARI 2012′DE ÇEKTİĞİMİZ 360 DERECE VİDEOSUNA ULAŞMAK İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ.

Teknik özellikler:

Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 HP

Fabrika verileri

Motor: 1461 cc, 4 silindirli, 8V, turbodizel

Şanzıman: 6 ileri manuel

Maksimum güç: 110 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork: 240 Nm @ 1750 d/d

Maksimum hız: 175 km/s

0-100 km/s: 11.6 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.): 4498 / 1751 / 1682 mm

Bagaj hacmi (7 / 5 / 2 koltuklu kullanımda): 207 / 827 / 2617 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.3 / 4.0 / 4.4 lt/100 km

Türkiye’de satışa sunulacağı tarih: Kasım 2012

Artıları: Tüketim, bagaj hacmi, süspansiyon konforu, işlevsellik

Eksileri: Otomatik şanzıman yok, direksiyon tepkileri, sert plastik malzeme

CO2: 116 g/km    B

Yazı: Emre Anamur – Marakeş / Fas

Fotoğraflar: Dacia Medya

ÖNEMLİ GÜNCELLEME:

Dacia Lodgy modelinin Türkiye fiyatı ve satışa sunulacağı tarih belli oldu. 3 Mart 2013 tarihli yeni haberimize ulaşmak için BURAYA tıklayınız.


Yazar: Emre Anamur Haber Tarihi: 29 Nisan 2012 Okuyucu Yorumu: 7


 
Get Adobe Flash player
 


İlgili Haberler

Sosyal Medyada Paylaş



Okuyucu Yorumları

  1. cafer, 18 Eylül 2012 - 19:40

    taksiciyim ben
    2006 dacia logan benzinlim var
    çok menmunum dacia logy almayı düşünüyom beni ararsanız menmun olurum 0542 311 18 14

  2. ibrahim içöz, 14 Ekim 2012 - 19:58

    2000 model renault 19 europa ticari aracım var.tr de satışa sunulmaya başladığı anda almayı düşünüyorum.

  3. Ali Arıcı, 1 Kasım 2012 - 09:12

    ço0k güzel

  4. ismail aköz, 6 Nisan 2013 - 19:54

    ben de almak istiyorum özürlü arabası olarak yeni modeller geldi mi bilmiyorum Osmaniye’de bayisi var mı alacağım araç dacia lodgy 7 kişilik

  5. TANER, 7 Nisan 2013 - 22:13

    ben aldım 7 kişilik en fulunu ama arac aysonuna dogru gelecek bakalım sürüşü nasıl

  6. kargılı19, 12 Mayıs 2013 - 20:32

    bu yedi kişilik olanların ful,ü fiyatlarından bilgsi olan varmı acaba
    veya bu arabayı şişli bölgesine en yakın nerede görmemiz mümkündür 536 620 31 99
    bilginiz için teşekkür ederim

  7. ismail içöz, 18 Eylül 2013 - 22:50

    28 mayıs 2013 ben aldım çok memnunum almak isteyenlere tavsiye ederim 7 kişilik ticari taksi olarak kullanıyorum…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>